ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

آمریکا تایید کرد: کمپین حملات هکری اخیر شبکه‌های دولتی را هدف گرفت

دولت آمریکا تایید کرد، کمپین حملات هکری اخیر شبکه‌های دولتی‌اش را تحت تاثیر قرار داده و این حملات "قابل توجه و مستمر" بوده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، خبرگزاری رویترز اخیرا به نقل از منابع آگاه گزارش داد، هکرهایی که گمان می‌رود برای روسیه کار می‌کنند، ترافیک ایمیلی در وزارت‌های خزانه‌داری و بازرگانی را تحت نظر گرفته‌اند.  

اف‌بی‌آی، آژانس امنیت سایبری و زیرساخت‌ها، و دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا در بیانیه‌ای مشترک گفتند: این یک وضعیت در حال توسعه است و در حالی که ما برای درک کامل این کمپین حملات هکری به کار خود ادامه می‌دهیم، می‌دانیم که این اقدام بر شبکه‌های داخل دولت فدرال تأثیر گذاشته است.

همچنین بخوانید

در ادامه این بیانیه آمده است: طی چند روز گذشته اف‌بی‌آی، آژانس امنیت سایبری و زیرساخت‌ها و دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا از یک کمپین امنیت سایبری قابل توجه و مستمر آگاه شدند. اف‌بی‌آی در حال تحقیق و جمع‌آوری اطلاعات است تا عاملان این تهدید را شناسایی کند، آنها را تحت پیگرد قرار دهد و کمپین آنها را مختل سازد.

در این بیانیه مشترک آمده است: اف‌بی‌آی، آژانس امنیت سایبری و زیرساخت‌ها، و دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا یک “گروه همکاری سایبری متحد” تشکیل داده‌اند تا واکنش دولت آمریکا به این مساله را هماهنگ کنند.

رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز سه‌شنبه تور اروپایی خود را نیمه‌کاره گذاشت و برای رسیدگی به این حملات سایبری به واشنگتن بازگشت.    

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا