راه و ساختمان

جانمایی مسکن قمی ها در شهر امیرکبیر، کج سلیقگی بود

ایسنا/قم استاندار قم به مشکلات پیش آمده درباره مسکن ملی قم اشاره کرد و گفت: اینکه برای شهروندان قمی در شهر امیرکبیر مسکن جانمایی شود ظلم در حق مردم بود و سرنوشت ۱۲ هزار خانواده باید مشخص شود؛ این موضوع ناشی از کج سلیقگی وزارت راه بود.

بهرام سرمست ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گفت: متاسفانه در پژوهش‌ها فاصله‌ای بین دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اداری وجود دارد. در دانشگاه‌ها پژوهش‌هایی صورت می‌گیرد که برای استان ارزش افزوده‌ای ندارد و در ادارات نیز خود را بی نیاز از دانش روز می‌دانند، این آفت بزرگی برای نظام تصمیم سازی است که در این کارگروه‌های پژوهشی باید پیوند بین دانشگاه‌ها و نهادهای اجرایی باید تقویت شود.

استاندار قم به لزوم توسعه موارد منطقه‌ای مناطق محروم شهر اشاره کرد و افزود: طی سال‌های اخیر اولویت‌های استان بیشتر مورد توجه قرار گرفته است اما این میزان کافی نیست. مدیران اجرایی نیز باید به دنبال پژوهش‌ها و در ارتباط با پژوهش‌ها و یافته‌های دانشگاهی باشند و خود را بی نیاز از این موضوع نبینند.

همچنین بخوانید

وی در ادامه به مشکلات پیش آمده درباره مسکن ملی قم اشاره کرد و گفت: اینکه برای شهروندان قمی در شهر امیرکبیر مسکن جانمایی شود ظلم در حق مردم بود، سرنوشت ۱۲ هزار خانواده باید مشخص شود، این موضوع کج سلیقگی وزارت راه است ما وقتی متوجه شدیم که مردم در سایت مسکن ملی ثبت نام کرده بودند.

محسن بهشتی نیز با بیان اینکه قانون حفظ باغات برای ما محرز است اما براساس سوابق سال ۹۵ اطلاعات به روز نشده اظهار داشت: زیرساخت‌های آموزشی و ورزشی در قم پایین است اگرچه در  سرانه بهداشتی به دلیل بیمارستان‌های احداثی اوضاع خوب است اما وضعیت پایگاه‌های بهداشتی وضع مناسبی ندارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم  با بیان اینکه همانطوری که در شهرداری‌ها مرسوم شده زمین‌ها را برای بازگشایی خیابان‌ها تملک و شهر را خودرو محور می‌کنند افزود: انتظار می‌رود یک سری خدمات زیربنایی در برخی مناطق برای سرمایه‌های آموزشی، ورزشی و بهداشتی هزینه شود که لازم است شهرداری آن را در بودجه سالانه لحاظ کند.

وی با اشاره به اینکه بعد از اطلاع مدیران استانی از ثبت نام مردم قم در شهر امیرکبیر عنوان کرد: براساس مطالعات استانی، توسعه شهر قم از محور جاده قدیم اصفهان و نیز محور پردیسان به کهک است، تمام مسائل مکان‌یابی شهری در این محورها هم انجام شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا