بورسبورس اوراق

جای پای شاخص بورس در ارتفاع ۱.۴ میلیون واحد محکم شد

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد ۳۱هزار و ۵۲۷واحدی، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۴۴۴هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۱۱میلیارد و ۶۶۱میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۱۲هزار و ۱۳۲میلیارد تومان در بیش از یک میلیون و ۴۸۲هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۳۱هزار و ۵۲۷واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۴۴۴هزار و ۸۸۷واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان و صنایع پتروشیمی خلیج فارس شد و در مقابل شرکت‌های پالایش نفت اصفهان، بانک پارسیان و پالایش نفت بندرعباس با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبت را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۸۲۳۸واحد، کل (هم‌وزن) ۸۸۴۰واحد، قیمت (هم‌وزن) ۵۷۸۷واحد، آزاد شناور ۳۷۵۹۰واحد و شاخص‌های‌ بازار اول و دوم ۲۱۷۶۶ و ۶۸۳۴۷ رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۲میلیارد و ۷۷۲میلیون ورقه به‌ارزش ۵هزار و ۲۱۸میلیارد تومان در ۷۰۹هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۵۲۳واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۹هزار و ۴۳۷واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی مارون و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه شد و در مقابل شرکت‌های صنایع ماشین‌های اداری ایران، پالایش نفت لاوان و نیروگاه زاگرس کوثر بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

آخرین اخبار اقتصادی در اینستاگرام پایگاه خبری آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا