بین الملل

بانک کردیت سوئیس متهم به پول‌شویی شد

دادستانی سوئیس شکایتی بر ضد دومین بانک بزرگ این کشور، کردیت سوئیس صادر کرد و این بانک را متهم کرد جلوی اقدامات پول‌شویی سندیکای قاچاق مواد مخدر بلغارستان را نگرفته است. 

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، دادستانی سوئیس شکایتی بر ضد دومین بانک بزرگ این کشور، کردیت سوئیس صادر کرد و این بانک را متهم کرد جلوی اقدامات پول‌شویی سندیکای قاچاق مواد مخدر بلغارستان را نگرفته است.

در بیانیه دفتر دادستان کل سوئیس آمده است: کردیت سوئیس اقدامات منطقی سازمانی لازم برای جلوگیری از پول‌شویی دارایی‌های متعلق و تحت کنترل این سازمان تبهکاری را انجام نداده است.

این کارتل مواد مخدر که طبق گزارشات توسط یک کشتی‌گیر برتر بلغارستانی راه‌اندازی شده است، در فروش بین‌المللی کوکائین و پول‌شویی درآمدهای حاصل از آن در مقیاس وسیع، دست داشته است.

این گروه تبهکاری از درآمد به دست آمده از فروش مواد مخدر برای خرید املاک در سوئیس و بلغارستان استفاده می‌کرده است.

طبق بیانیه دفتر دادستانی کل، درآمدهای این گروه از فروش مواد مخدر در حساب‌های بانکی آن در سوئیس در بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷ گردش داشته است و در فرایند بازگشایی این حساب‌ها کارکنان کردیت سوئیس مقررات لازم‌الاجرای مبارزه با پول‌شویی و همچنین برخی از قوانین خود بانک را نقض کرده‌اند.

بانک کردیت سوئیس طی بیانیه‌ای این اتهامات را رد کرده است و مدعی شده است که کارکنان سابق این بانک در این زمینه بی‌گناه هستند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا