بورسبورس اوراق

افت ۹۲ هزار واحدی شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت

شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت با ۹۲ هزار و ۸۵۷واحد کاهش، معادل ۶.۱۶ درصد افت کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، در هفته‌ای که گذشت تعداد ۶۴ میلیارد و ۱۶۲ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۶۹۹ هزار و ۲۲ میلیارد ریال در بیش از ۸میلیون و ۳۸۹هزار و ۵۲۶دفعه مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب ۱۵.۱۰، ۱۲.۳۱ و ۴۳.۳۰ درصد کاهش  را نسبت به هفته قبل‌تر تجربه کردند.

این درحالی است که  تعداد  2225میلیون واحد از صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۶۵ هزار و ۲۶۸میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۳۰.۱۵و ۲۴.۵۹درصد افت همراه شدند. در بازار بدهی نیز که اوراق مشارکت، گواهی سپرده و صکوک معامله می شود، در این مدت تعداد ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار برگه اوراق مشارکت به ارزش کل بیش از ۲۴۱۳میلیارد ریال معامله شد.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته منتهی به ۲۸ آذرماه با ۹۲ هزار و ۸۵۷واحد کاهش، معادل ۶.۱۶ درصد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۴۱۳ هزار و ۳۶۰واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۱۴ هزار و ۶۰۱ واحد کاهش معادل ۳.۲۴ درصد افت کرد و رقم ۴۳۶ هزار و ۳۹۵ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم با ۷۲ هزار و ۴۳۶واحد کاهش در این مدت به رقم یک میلیون و ۳۹ هزار و ۹۰۶واحد و شاخص بازار دوم با ۱۷۱ هزار و ۸۹۲واحد کاهش به عدد ۲ میلیون و ۸۳۷ هزار و ۶۲۴ واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۶.۵۱درصد کاهش و شاخص بازار دوم با ۵.۷۱ درصد افت همراه شدند.

آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا