اقتصاد کلان

بودجه حوزه فرهنگی کشور برای سال ۱۴۰۰ کافی نیست

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن تشریح بررسی های جلسه امروز کمیسیون متبوع خود اظهار کرد:ا کثریت اعضای کمیسیون فرهنگی معتقدند بودجه ای که برای سال ۱۴۰۰ در حوزه فرهنگی، تربیت بدنی و میراث فرهنگی و گردشگری در نظر گرفته شده کافی نیست و نمی تواند تمام نیاز های این حوزه را رفع کند.

مجید نصیرایی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به بررسی های جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز کمیسیون تبصره های لایحه بودجه ۱۴۰۰ ارجاعی به کمیسیون فرهنگی مجلس که مرتبط با حوزه فرهنگ کشور است را مورد بحث و بررسی قرار دادیم.

وی افزود: اعضای کمیسیون نسبت به کلیات بودجه فرهنگی منتقد هستند چرا که اکثریت اعضای کمیسیون معتقدند کلیت سهم بخش فرهنگی،تربیت بدنی و میراث فرهنگی و گردشگری نسبت به بودجه عمومی که ۸۴۱ هزار میلیار تومان است فقط ۱.۷ درصد خواهد بود، ما معتقدیم این بودجه کافی نیست و این بخش نیازمند توجه بیشتری است چرا که این مقدار از اعتبار نیازهای این بخش را رفع نمی کند.

همچنین بخوانید

سخنگوی کمیسیون فرهنگی اضافه کرد: در این خصوص مفصلا صحبت شد قرار است دوستان در کمیسیون تلفیق و با دوستان سازمان برنامه و بودجه پیگیری های لازم را داشته باشند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا