بین الملل

حمایت کنگره آمریکا از کمک جدید ۱۵ میلیارد دلاری به خطوط هوایی

کنگره آمریکا در بسته مالی جدید خود برای نجات اقتصاد ۱۵ میلیارد دلار به خطوط هوایی این کشور برای پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان آنها کمک خواهد کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، منابع آگاه اعلام کردند که کنگره آمریکا در بسته مالی جدید خود برای نجات اقتصاد ۱۵ میلیارد دلار به خطوط هوایی این کشور برای پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان آنها کمک خواهد کرد.

آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

بر اساس توافقی که دو حزب اصلی کنگره آمریکا روز یکشنبه از آن رونمایی کردند، شرکت های هواپیمایی ایالات متحده ۱۵ میلیارد دلار کمک مالی دریافت خواهند کرد تا بیش از ۳۲۰۰۰ نفر از کارکنان خود را که به صورت موقت اخراج کرده اند، تا ۳۱ مارس به لیست حقوق خود بازگردانند.

این کمک مالی بخشی از ۴۵ میلیارد دلاری است که برای بخش حمل و نقل در یک بسته ۹۰۰ میلیارد دلاری جدید برای مقابله با بحران مالی کرونا در نظر گرفته شده است.

یک مشاور نماینده حزب دموکرات اعلام کرد که آمتراک ، بزرگترین شرکت راه آهن مسافربری این کشور، ۱ میلیارد دلار دریافت خواهد کرد در حالی که ۱۴ میلیارد دلار به سیستم حمل و نقل عمومی و ۱۰ میلیارد دلار به بزرگراه های ایالتی اختصاص می یابد.

به گفته سه منبع آگاه دیگر، این قانون همچنین شامل تغییرات قابل توجهی در نحوه اعطای مجوز به هواپیماهای جدید توسط اداره هواپیمایی فدرال آمریکا پس از دو سانحه بوئینگ ۷۳۷ مکس در اندونزی و اتیوپی که منجر به کشته شدن ۳۴۶ نفر شد، می شود. جزئیات قانون جدید در دسترس نیست.

بر اساس این گزارش، هنوز جزئیات بسته کمک کرونایی جدید کنگره آمریکا به طور رسمی اعلام نشده است.

شرکت های هواپیمایی ایالات متحده پس از انقضای بسته نجات ۲۵ میلیارد دلاری شش ماهه در تاریخ ۳۰ سپتامبر بیش از ۳۲۰۰۰ نفر از کارکنان خود را در ماه اکتبر به صورت موقت اخراج کردند.

خطوط هوایی امریکن ایرلاینز فقط ۱۹۰۰۰ کارمند را به طور موقت اخراج کرد در حالی که خطوط هوایی یونایتد بیش از ۱۳۰۰۰ نفر را مشمول این برنامه کرد.

انتهای پیام/

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا