امور زیربناییراه و ساختمان

تسهیلات دولت برای بازسازی و نوسازی شناورهای چوبی

دیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران در نشست بررسی مشکلات حمل بار توسط لنج ها به کشورهای حوزه خلیج فارس، ضمن معرفی تسهیلات اخیر دولت در زمینه بازسازی و نوسازی شناورهای چوبی، بر مساعدت سازمان بنادر و دریانوردی جهت برخورداری فعالان این حوزه از تسهیلات مذکور تاکید کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، فرزاد پیلتن در این نشست با  تشریح وضعیت کلی فعالیت لنج‌ها در استان‌های جنوبی کشور اظهار داشت: حدود دو هزار لنج فعال در چهار استان هرمزگان، بوشهر، خوزستان و سیستان و بلوچستان وظیفه حمل کالا بین بنادر جنوبی کشور و کشورهای حاشیه خلیج فارس را برعهده دارند. 

وی با بیان اینکه مشکلات شناورهای کوچک به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم می‌شود، افزود: فرسوده بودن حدود ۴۰ درصد لنج‌ها، مشکلات مربوط به عدم امکان استفاده از تسهیلات بازسازی و مشکل سوخت این شناورها، وجود نداشتن یک تشکل صنفی ویژه کارکنان شناورها و برخی مقررات مربوط به گذرنامه‌های مرزی و کارت پیله‌وری از مشکلات بعد داخلی محسوب می‌شوند.

پیلتن ادامه داد: در بعد خارجی نیز محدودیت‌های بندری سلیقه‌ای و همچنین اخذ برخی عوارض موانعی ایجاد کرده است.

یادآور می‌شود، معرفی تسهیلات اخیر دولت در زمینه بازسازی و نوسازی شناورهای چوبی، مساعدت در جهت برخورداری از این تسهیلات توسط سازمان بنادر و دریانوردی، تشکیل انجمن صنفی ویژه کارکنان شناورهای کوچک، تشکیل جلسات مشترک با وزارت نفت، وزارت کار و برقراری ارتباط نزدیک‌تر با سازمان بنادر و طرف‌های خود در کشورهای حوزه خلیج فارس از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

گفتنی است، این جلسه با حضور نمایندگان تعاونی لنج‌داران میناب و آبادان، سازمان‌های بنادر و دریانوردی و صمت استان خوزستان برگزار شد و مقرر گردید مشکلات مطروحه به دستگاه‌های ذی‌ربط منعکس شود و پیگیری‌های لازم جهت رفع آنها به عمل آید.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا