ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای اتصال استان سیستان و بلوچستان به شبکه ملی اطلاعات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد که ما رساندن ارتباطات را به تمام مناطق کشور وظیفه خود می‌دانیم و با پیگیری‌های صورت گرفته ان‌شاء‌الله مشکل مردم سیستان و بلوچستان در دسترسی به شبکه ملی اطلاعات زودتر برطرف خواهد شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمدجواد آذری جهرمی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی و در پاسخ به سوال نماینده زابل در خصوص علت عدم اجرای طرح نصب فیبرنوری در استان مرزی مانند سیستان و بلوچستان بیان کرد: در رابطه با سوال مطرح شده جلسات متعددی در کمیسیون برگزار شد و چندین همکار بنده به حوزه انتخابیه سفر داشتند و موارد را از نزدیک بازدید کردند و جلسه‌ای در این زمینه در هیات رییسه مجلس برگزار شد و بنده گزارشی را تقدیم کردم. دغدغه آقای دهمرده بسیار بجاست و رویکرد مجلس شورای اسلامی نیز در قانون گذاری توجه به مناطق محروم بوده است.

وی در ادامه اظهار کرد: براساس برنامه ششم توسعه ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار تا پایان برنامه ششم توسعه بایستی به شبکه ملی اطلاعات متصل گردد و در این مدت ما در وزارت ارتباطات و اپراتورهای ارتباطی تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا بدین امر سرعت دهیم. از حدود ۳۹ هزار و ۵۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار ۳۵ هزار روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند و ۴۰۰۰ روستا باقی مانده‌اند و ما در تلاش هستیم تا پایان امسال آنها نیز به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.

همچنین بخوانید

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه تصریح کرد: متاسفانه در استان سیستان و بلوچستان در حال حاضر اتصال به شبکه ملی اطلاعات کمتر از کل کشور است و این دغدغه به جایی بوده و بنده در چندین جلسه با نمایندگان سیستان و بلوچستان و رییس مجمع نمایندگان استان پیگیر این موضوع بوده‌ایم. دلیل آن نیز مشخص است و بنده مکتوب آن را اعلام کردم و نیازی نیست که در اینجا مطرح کنم. نظراتی وجود داشت که سرعت کار در استان سیستان و بلوچستان باید مدیریت شده پیش برود اما الحمدالله آن هم برطرف شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر در استان مجموعا ۱۲ هزار کیلومتر شبکه فیبرنوری نصب شده است که ۷۳۰۰ کیلومتر آن در شرکت مخابرات ایران بوده و ۴۷۰۰ کیلومتر آن در این دولت اجرایی شده است. این‌که گفته شود شبکه فیبرنوری در استان کشیده نشده و نسبت به آن بی‌تفاوت بوده‌ایم دقیق نیست. با توجه به ظرفیت استان این امر باید توسعه یابد. اکنون ۱۰۰۰ میلیارد تومان با رایزنی‌های انجام شده با وزیر اقتصاد و رییس جمهور اختصاص داده شده تا عقب ماندگی استان سیستان و بلوچستان جهت اتصال به شبکه ملی اطلاعات برطرف شده و مشکلات مردم برطرف گردد. بنده نیز یکشنبه آینده سفری ۱۰ روز به استان خواهم داشت و استان را به سه منطقه عملیاتی نوار ساحلی سیستان و بلوچستان تقسیم کرده‌ایم تا کار اجرایی در آنجا آغاز شده و روستاهای باقی مانده که بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند و بخش بزرگی از روستاهایی که زیر ۲۰ خانوار جمعیت دارند تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

آذری جهرمی خاطرنشان کرد: این حق مردم استان است تا در مناطق روستایی از خدمات و ارتباطات بهره‌مند شوند و ما رساندن ارتباطات را وظیفه خود می‌دانیم و مدیریت و نظارت اجرایی بر برنامه ششم توسعه برای اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات در وزارتخانه وجود دارد و بنده نیز هر روز پیگیر چندین روستا خواهم شد. ان‌شاء‌الله با پیگیری‌های انجام شده شاهد برطرف شدن این دغدغه و رضایت مردم استان خواهیم بود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا