بین الملل

بحران جدید برای اقتصاد انگلیس با کرونای جهش یافته و انزوای جهانی

کشورهای جهان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونای جدید که در انگلستان شناسایی شده است، مرزهای خود را به روی این کشور بسته اند که این امر اقتصاد این کشور را با بحران دیگری مواجه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، کشورهای جهان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونای جدید که در انگلستان شناسایی شده است، مرزهای خود را به روی این کشور بسته اند که این امر اقتصاد این کشور را با بحران دیگری مواجه کرده است.

آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

بسته شدن مرزها به روی انگلیس با هلند آغاز شد که روز یکشنبه اعلام کرد پروازهای انگلیس را به دلیل ویروس جدید متوقف می کند. اکنون، بیش از ۳۰ کشور از این موضوع پیروی کرده اند و برخی کشورها ممنوعیت سفر را تا پایان ژانویه ادامه خواهند داد.

علاوه بر کشورهای اروپایی، آرژانتین، کانادا، شیلی، کلمبیا، السالوادور، هند، فلسطین اشغالی، کویت و عربستان سعودی از جمله کشورهایی هستند که سفر به انگلیس را به حالت تعلیق درآورده اند.

فرانسه راه های ارتباط دریایی و ریلی خود را به محدودیت های سفر به انگلیس اضافه کرده است که در ابتدا ۴۸ ساعت بسته خواهد بود. قطارهای “یورواستار” بین لندن، بروکسل و آمستردام نیز از روز دوشنبه متوقف شدند.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا قرار بود اواخر روز دوشنبه در بروکسل دیدار کنند و در مورد پاسخ هماهنگ به این وضعیت بحث و گفت و گو کنند. تاکنون، این ویروس جدید در هلند، دانمارک، استرالیا و آفریقای جنوبی نیز شناسایی شده است.

روز شنبه، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس محدودیت های کرونایی سطح ۴ را اعلام کرد و کشور را تا پایان سال ۲۰۲۰ تحت محدودیت های شدید قرار داد.

مت هنکاک، وزیر بهداشت انگلیس هشدار داد که نوع جدید ویروس کرونا که ممکن است تا ۷۰ درصد بیتشر انتقال پذیر باشد، از کنترل خارج شده است.

این ویروس جدید به سرعت در لندن و جنوب شرق انگلیس گسترش یافته است. با این حال، مقامات بهداشتی می گویند هیچ مدرکی وجود ندارد که کشنده تر باشد یا واکنش متفاوتی نسبت به واکسن ها نشان دهد.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا