امور زیربناییراه و ساختمان

فرودگاه شهدای خارک به شرکت فرودگاه‌ها واگذار شد

فرودگاه شهدای جزیره خارک به‌منظور ارتقای کیفیت و بهبود خدمات در بخش حمل‌ونقل هوایی و فرودگاهی به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور واگذار شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از شرکت پایانه های نفتی ایران، سیدمحمدجواد موسوی، رئیس پایانه نفتی خارک در آیین واگذاری فرودگاه شهدای جزیره خارک به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور و همچنین معارفه رئیس جدید این فرودگاه گفت: باتوجه به سیاست‌گذاری‌های وزارت نفت و طبق برنامه ابلاغی، اقدام‌های لازم درباره واگذاری فرودگاه شهدای خارک در دستور کار است و در این زمینه نهایت همکاری و هماهنگی لازم انجام می‌شود.

اصلان کاظم‌پور، مشاور وزیر نفت در امور هوانوردی و فرودگاهی نیز در این آیین با اشاره به شاخص‌های برتری در صنعت حمل‌ونقل هوایی و فرودگاهی گفت: ایمنی، امنیت، صرفه‌جویی در وقت و اقتصادی بودن اداره فرودگاه برای فراهم کردن تسهیلات لازم برای راحتی مسافران از مهمترین شاخص‌هاست و هدف سازمان بین‌المللی هوانوردی (ایکائو)، ارتقای فرهنگ ایمنی و امنیت صنعت هوانوردی و نهادینه کردن آن بر پایه قانون‌مداری است.

وی با بیان اینکه استفاده از فرودگاه برای شرکت‌های نفتی غیرقابل اجتناب است و فرودگاه‌ها نقشی بسیار کلیدی و اساسی در تولید و عملیات وزارت نفت دارند، ادامه داد: بنابراین همه ما خواهان ارتقای کیفیت و بهبود خدمات در بخش حمل‌ونقل هوایی و فرودگاهی هستیم.

مشاور وزیر نفت در امور هوانوردی و فرودگاهی ادامه داد: از آنجا که هر وزارتخانه‌ای طبق قانون باید به وظایف ذاتی خودش بپردازد، براساس توافق‌های انجام‌شده بین وزیران نفت و راه و شهرسازی، مقرر شده اداره و راهبری و مدیریت فرودگاه‌های اختصاصی وزارت نفت به نهاد تخصصی اداره فرودگاه‌ها یعنی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تحویل شود.

کاظم‌پور با اشاره به راهبردی و سوق‌الجیشی بودن فرودگاه شهدای خارک گفت: در طول سال‌های اخیر تحت مدیریت شرکت پایانه‌های نفتی ایران تلاش‌ها و خدمات بسیار ارزشمندی در این فرودگاه شده است و پیشرفت و ترقی ایمنی و امنیت بسیاری در بخش‌های مختلف فرودگاه را شاهد بوده‌ایم و امیدواریم با این تغییر مدیریت، شاهد ارتقای فرهنگ ایمنی در این فرودگاه باشیم.

در این آیین، احسان دشتیان به‌عنوان رئیس جدید فرودگاه شهدای جزیره خارک از طرف شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور معرفی شد.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا