صنعت، معدن، تجارتمعدن

ایمیدروآماده همکاری برای تقویت حوزه مس است / شرکت مس مشغول اکتشاف در شش استان است

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: این سازمان آماده همکاری برای تقویت حوزه مس است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، مهندس وجیه الله جعفری امروز در جلسه بررسی طرح های توسعه مس گفت: شرکت ملی مس ۲۹ طرح با سرمایه گذاری بیش از ۲ میلیارد یورو (ارزی) و ۳۰ هزار میلیارد تومان (ریالی) در حال اجرا دارد که اشتغال مناسبی را ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: باید در یک فضای همکاری، طرح ها زودتر به بهره برداری برسد.

اکتشافات مس در ۶ استان

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به موضوع اکتشاف به عنوان نقطه عطف ظرفیت های موجود کشور، اظهار داشت: شرکت ملی مس اکنون در ۶ استان، فعالیت اکتشافی انجام می دهد که باید تحرک بیشتری صورت گیرد.

وی ادامه داد: در سیستان و بلوچستان ذخایر مناسبی از سوی ایمیدرو اکتشاف شده و باید به نقطه مناسبی برسد. به گفته جعفری، با بسترسازی برای استخراج و فرآوری این ذخایر، می توان بخشی از مشکلات کشور را رفع کرد.

ضرورت توجه به معادن مس

جعفری به اشاره به ضرورت حمایت شرکت ملی مس از طرح احیای معادن کوچک گفت: اگر شرکت مس در احیای معادن کوچک مقیاس مساعدت بیشتری داشته باشد، بستری برای اجرای طرح های توسعه بعدی خواهد بود.

وی همچنین درباره طرح جامع مس اظهار داشت: طرح جامع ملی مس درحال تدوین است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اقدام شرکت ملی مس در زمینه راه اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی گفت: تاسیس این مرکز، گام مناسبی برای ورود دانش و تکنولوژی نوین به صنعت مس است.

وی ادامه داد: نیاز است مراکزی برای حضور نخبگان و متخصصان ایجاد شود تا بتوانیم در زمینه توسعه تکنولوژی گام های جدیدی برداریم و پس از آن، پروژه های جدید و اشتغال زایی داشته باشیم. ضرورت جدیت در بومی سازی

معاون وزیر صمت با تاکید بر بحث بومی سازی در شرکت مس، گفت: در شرایط پیش روی کشور، بومی سازی باید با جدیت بیشتری پیگیری شود. وی افزود: ایمیدرو برای تحقق این امر، حمایت های لازم را به عمل خواهد آورد.

وجود ۲۵ میلیون تن سرباره

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به موضوع استفاده از سرباره های معدن در حوزه مس تصریح کرد: وجود حدود ۲۵ میلیون تن سرباره با عیار ۴ درصد، ذخیره ارزشمندی است که با فراوری آن می تواند اشتغال و درآمد مطلوبی ایجاد کرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا