بین الملل

نمایندگان کنگره آمریکا بسته کرونایی ۹۰۰ میلیارد دلاری را تصویب کردند

مجلس نمایندگان و سنای آمریکا پس از توافق رهبران دو حزب دموکرات و جمهوری خواه پس از یک ماه مذاکرات فشرده، بسته ۹۰۰ میلیارد دلاری برای مقابله با بحران مالی کرونا را تصویب کردند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از یاهوفاینانس، مجلس نمایندگان و سنای آمریکا دوشنبه شب پس از آنکه رهبران دو حزب دموکرات و جمهوری خواه پس از یک ماه مذاکرات فشرده به یک توافق رسیدند، بسته ۹۰۰ میلیارد دلاری برای مقابله با بحران مالی کرونا را تصویب کردند.

آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

سنای آمریکا که تحت کنترل جمهوریخواهان است با ۹۲ رای موافق و ۶ رای مخالف لایحه این بسته محرک اقتصادی را تصویب کرد.

مجلس نمایندگان نیز که تحت کنترل دموکرات هاست، اوایل روز دوشنبه با ۳۵۹ رای موافق و ۵۳ رای مخالف این لایحه را تصویب کردند.

لایحه بسته محرک ۹۰۰ میلیاردی به لایحه بودجه ترکیبی ۱.۴ تریلیون دلاری که ادامه کار دولت را ممکن خواهد ساخت، ضمیه خواهد شد و برای امضای رئیس جمهور ارسال می شود.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان دوشنبه شب در صحن این مجلس گفت: برای بازگشایی ایمن اقتصاد و ورود به مدارس خود، باید ویروس را خرد کنیم. به همین دلیل ما می توانیم از این لایحه حمایت کنیم. این همه راه را طی نمی کند اما ما را به یک مسیر می رساند – اولین قدم.

این توافق پس از ماه ها مذاکره برای مرحله بعدی کمک های دولتی و چند روز قبل از انقضای قانون حمایتی کرونا موسوم به CARES و اقدامات اجرایی صورت گرفته است.

بسته محرک ۹۰۰ میلیارد دلاری شامل چک های محرک ۶۰۰ دلاری، تمدید دو برنامه مزایای بیکاری دولت، پرداخت هفتگی اضافی ۳۰۰ دلار مزایای بیکاری و دور دیگری از برنامه محافظت از حقوق و دستمزد Paycheck (PPP) است.

همچنین این پول هزینه توزیع واکسن، بودجه مدارس، ۲۵ میلیارد دلار کمک اجاره نشینی، تمدید مهلت قانونی تخلیه، ۱۳ میلیارد دلار کمک غذایی و ۷ میلیارد دلار برای افزایش دسترسی مردم به اینترنت باند پهن را پوشش می دهد.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا