امور زیربناییراه و ساختمان

متقاضیان مسکن ملی فقط یک روز فرصت واریز وجه دارند/ از شنبه، ذخیره‌ها جایگزین حذف‌شدگان می‌شوند

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران درباره احتمال بازگشایی سایت مسکن ملی برای جایگزین کردن متقاضیان جدید اظهار داشت: آنهایی که واریز وجه نداشتند به طور قطع حذف می‌شوند و عده‌ای در ذخیره قرار دارند که قبلا ثبت نام کردند اما با تکمیل ظرفیت سهمیه استان موفق به ورود به مراحل دیگر نشدند جایگزین خواهند شد.

همچنین بخوانید

خلیل محبت‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره آخرین وضعیت واریز وجه مسکن ملی از سوی متقاضیان و تاییدشدگان اظهار داشت: آخرین مهلت پرداخت واریز وجه اورده اولیه مسکن ملی تا پایان آذر ماه بود اما برای اخرین بار تا پنجم دی ماه یعنی فردا -روز جمعه- تمدید شد به این دلیل که برخی از متقاضیان اعلام کردند که پیامک واریز به دست آنها نرسیده و از الزام پرداخت قسط اول دیر مطلع شدند. بنابراین با دستور معاون مسکن و امور ساختمان وزارت راه وشهرسازی برای آخرین بار فرصت دوباره به این افراد داده شد.

وی ادامه داد: از شنبه هفته آینده دیگر وضعیت متقاضیان مسکن ملی در استان تهران و شهرهای جدید این استان تعیین و تکلیف می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به تعداد متقاضیانی که واریز وجه داشتند گفت: تا روز سه شنبه دوم دی ماه، حدود ۹ هزار نفر نسبت به تکمیل موجودی خود اقدام کردند.

محبت خواه افزود: در شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر در استان تهران ۷۳ هزار ۳۷۴ نفر ثبت نام شده در طرح اقدام ملی مسکن داشتیم. در شهرهای جدید هم این عدد به ۵۵ هزار و ۹۶۲ نفر می‌رسد. از این تعداد حدود ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در استان و تقریبا ۲۰ هزار نفر هم در شهرهای جدید تایید شدند. اما جمعیت آنهایی که به مرحله افتتاح حساب رسیدند حدود ۳ هزار و ۳۰۰ نفر در استان و ۸ هزار و ۲۰۰ نفر در شهرهای جدید هم بودند. این تعدادی که به مرحله افتتاح حساب رسیدند تنها امروز را فرصت دارند که آورده اولیه را بپردازند و آنهایی هم که افتتاح حساب را انجام ندادند، امروز می‌توانند نسبت به افتتاح حساب اقدام کنند.

وی درباره احتمال بازگشایی سایت مسکن ملی برای جایگزین کردن متقاضیان جدید اظهار داشت: آنهایی که واریز وجه نداشتند به طور قطع حذف می‌شوند و عده‌ای در ذخیره قرار دارند که قبلا ثبت نام کردند اما با تکمیل ظرفیت سهمیه استان موفق به ورود به مراحل دیگر نشدند جایگزین خواهند شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه اولویت بعدی ذخیره‌ها و آنهایی هستند که رزرو قرار دارند، گفت: اما احتمالا سایت برای ثبت نام جدید باز شود چراکه این افراد ذخیره هم وارد مرحله پالایش می‌شوند که احتمال ریزش در این مرحله وجود دارد.

محبت خواه افزود: تامین زمین برای اجرای مسکن ملی انجام شده است و در استان تهران ساخت ۷ هزار و ۵۵۰ واحد مسکن ملی آغاز شده است در شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر ساخت مسکن ملی در حال انجام است. در شهرهای جدید ۲۱ هزار و ۸۸ واحد مسکن ملی تعریف شده است. برای ۱۱ هزار و ۴۵۷ نفر در استان تهران و ۳۴ هزار و ۵۸۸ نفر در شهرهای جدید زمین آماده کردیم، یعنی آماده اجرای مسکن ملی در این اراضی هستیم. 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا