صنعت، معدن، تجارتمعدن

افزایش ۱۳ درصدی تولید فولاد خام ایران/ کاهش ۱.۳ درصدی تولید جهانی

میزان تولید فولاد خام ایران طی ۱۱ ماهه ۲۰۲۰ میلادی، حدود ۱۳ درصد افزایش یافت. این در حالی است که میزان تولید فولاد جهانی در این مدت، ۱.۳ درصد کاهش داشت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، انجمن جهانی فولاد اعلام کرد: ایران از ابتدای ژانویه تا پایان ماه نوامبر ۲۰۲۰ میلادی، ۲۶ میلیون و ۳۶۹ هزار تن فولاد خام تولید کرد. رقم تولید مدت مشابه سال گذشته میلادی، ۲۳ میلیون و ۳۸۵ هزار تن بود.

همچنین، میزان تولید فولاد خام ایران در ماه نوامبر ۲۰۲۰ میلادی، با ۱۴ درصد افزایش به ۲ میلیون و ۵۷۵ هزار تن رسید. این رقم در مدت مشابه ۲۰۱۹ میلادی، ۲ میلیون و ۲۵۶ هزار تن بود.

کاهش ۱.۳ درصدی فولاد خام جهانی طی ۱۱ ماهه

به گزارش مذکور، ۶۴ کشور جهان از ابتدای ژانویه تا پایان نوامبر ۲۰۲۰ میلادی، یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون و ۳۹۶ هزار تن تولید کردند که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۲۰۱۹ میلادی (یک میلیارد و ۶۹۱ هزار و ۸۵۱ تن)، ۱.۳ درصد کاهش نشان می دهد.

بنا به این گزارش، ۶۴ کشور جهان در ماه نوامبر ۲۰۲۰ میلادی، ۱۵۸ میلیون و ۲۶۱ هزار تن فولاد خام تولید کردند که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته میلادی (۱۴۸ میلیون و ۴۱۷ هزار تن)، حاکی از رشد ۶.۶ درصدی است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا