خودروصنعت، معدن، تجارت

برنامه ژاپن برای حذف وسایل نقلیه بنزینی تا اواسط دهه ۲۰۳۰

دولت ژاپن اعلام کرد که قصد دارد طی ۱۵ سال آینده وسایل نقلیه بنزینی را از جاده های خود حذف کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، دولت ژاپن روز جمعه اعلام کرد که قصد دارد طی ۱۵ سال آینده وسایل نقلیه بنزینی را از جاده های خود حذف کند.

آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

هدف این طرح دولت ژاپن به صفر رساندن گازهای گلخانه ای و ایجاد سالانه تقریباً ۲ تریلیون دلار رشد اقتصادی سبز تا سال ۲۰۵۰ می باشد.

“استراتژی رشد سبز” که هدف آن صنایع هیدروژنی و خودرو است، به عنوان یک برنامه عملی برای دستیابی به تعهد یوشیهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن مبنی بر از بین بردن انتشار کربن به صورت خالص تا اواسط قرن، مطرح شده است.

به منظور کمک به احیای اقتصاد متاثر از بیماری همه گیر کووید_۱۹ و همسو کردن ژاپن با اتحادیه اروپا، چین و سایر اقتصادهایی که اهداف بلند پروازانه ای را برای تولید گازهای گلخانه ای تعیین کرده اند، سوگا “سرمایه گذاری سبز” را اولویت اصلی خود قرار داده است.

دولت ژاپن با هدف افزایش رشد اقتصادی سالانه به میزان ۹۰ تریلیون ین از طریق سرمایه گذاری سبز تا سال ۲۰۳۰ و ۱۹۰ تریلیون ین تا سال ۲۰۳۰، مشوق های مالیاتی و سایر حمایت های مالی را به شرکت ها ارائه خواهد کرد.

صندوق سبز دو تریلیون ینی دولت این کشور از سرمایه گذاری شرکت ها در فناوری سبز پشتیبانی خواهد کرد.

این طرح به دنبال جایگزینی فروش وسایل نقلیه بنزینی با وسایل نقلیه الکتریکی از جمله خودروهای هیبریدی و پیل سوختی تا اواسط دهه ۲۰۳۰ است.

برای تسریع در گسترش وسایل نقلیه الکتریکی، دولت ژاپن کاهش هزینه باتری خودروها مد نظر قرار داده است. هزینه باتری تا سال ۲۰۳۰ بیش از نیم کاهش خواهد یافت و به ۱۰ هزار ین یا کمتر برای هر کیلووات ساعت خواهد رسید.

انتهای پیام/

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا