صنعت، معدن، تجارت

تدوین آیین نامه معاملات اینترنتی طلا؛ بزودی/ مردم حضوری طلا بخرند

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه به احتمال زیاد امسال آیین نامه مبادله طلا در فضای مجازی تدوین می شود، گفت: تا زمانی که بستر خرید اینترنتی فراهم نشده، مردم طلا را حضوری بخرند.

ابراهیم محمدولی در گفت و گو با خبرنگار مهر، در مورد فروش طلا در فضای مجازی، اظهار داشت: ما با فضای مجازی مخالف نیستیم و نمی‌توانیم هم مخالف باشیم؛ این فضا روز به روز در حال پیشرفت است و همه مردم دنیا در حال کار کردن با آن هستند و ما نمی‌توانیم جلوی آن را بگیریم اما می‌گوئیم در بحث طلا که یک فلز خاص است هنوز فضا برای خرید و فروش فراهم نشده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: پیشنهاد داده ایم که یک آئین نامه یا چارچوبی برای مبادله طلا در فضای مجازی تدوین شود تا خریداران دچار مشکل نشوند؛ در واقع باید قوانین و ضوابط معامله در این فضا بسیار جامع و کامل باشد تا مصرف کننده و خریداران طلا در این حوزه متضرر نشوند.

وی گفت: هنوز زیرساخت‌ها در این فضا فراهم نشده است. عکس یک فلز طلا در اینترنت خیلی خوب به نظر می‌رسد اما هنگامی که به دست مشتری می‌رسد ممکن است فرق زیادی از حیث وزن و عیار و یا حتی ظاهر داشته باشد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: بر همین مبنا می‌گوئیم که سازمان صنعت و معدن، اتحادیه، اتاق اصناف ایران و تهران و … می‌توانند با هماهنگی یکدیگر این آئین نامه را تدوین کنند. البته جلساتی در این خصوص برگزار شده اما هنوز هیچ چیز نهایی نشده است.

محمدولی تاکید کرد: به احتمال زیاد امسال این آئین نامه تدوین می‌شود؛ اما از مردم درخواست داریم تا زمان فراهم شدن بسترهای لازم برای معاملات طلا در فضای مجازی، از خرید این کالا به صورت اینترنتی پرهیز کنند و جواهرات و مصنوعات طلا را به صورت حضوری خریداری کنند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا