بین الملل

انتقام ترامپ از رأی دهندگان آمریکایی با امضا نکردن بسته کمک‌های کرونایی

میلیون ها آمریکایی روز شنبه پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور از امضای لایحه بودجه کنگره و بسته کمک کرونایی ۲.۳ تریلیون دلاری خودداری کرد، از دریافت مزایای بیکاری محروم خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، میلیون ها آمریکایی روز شنبه پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور از امضای لایحه بودجه کنگره و بسته کمک کرونایی ۲.۳ تریلیون دلاری خودداری کرد، از دریافت مزایای بیکاری محروم خواهند شد.

آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

ترامپ با ابراز نارضایتی خود از این لایحه، نمایندگان هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات را به حیرت فرو برد.

در این لایحه ۸۹۲ میلیارد دلار به بحران ویروس کرونا اختصاص داده شده و شامل هزینه تمدید مزایای ویژه بیکاری در آمریکا که در تاریخ ۲۶ دسامبر منقضی شده می شود. ۱.۴ تریلیون دلار نیز در این لایحه به هزینه های عادی دولت اختصاص داده شده است.

بر اساس داده های وزارت کار آمریکا، بدون امضای ترامپ، ممکن است حدود ۱۴ میلیون نفر مزایای بیکاری را از دست بدهند.

تعطیلی دولت این کشور نیز از روز سه شنبه آغاز خواهد شد مگر اینکه کنگره بتواند قبل از آن بر سر لایحه بودجه دیگری موافقت کند.

جمهوریخواهان و دموکرات ها پس از ماه ها کشمکش، آخر هفته گذشته و با حمایت کاخ سفید با این بسته موافقت کردند.

ترامپ که قدرت را در تاریخ ۲۰ ژانویه به جو بایدن رئیس جمهور منتخب حزب دموکرات تحویل می دهد، قبل از اینکه دوشنبه شب کنگره به توافق برسد، با شرایط این توافق مخالفت خود را ابراز نکرده بود.

اما از آن زمان او چندین بار ابراز نارضایتی کرده است که این لایحه بودجه زیادی را به منافع خاص، پروژه های فرهنگی و کمک های خارجی اختصاص می دهد در حالی که کمک های یک باره کرونایی ۶۰۰ دلاری برای هر فرد آمریکایی بسیار کم است. وی خواستار افزایش این مبلغ تا ۲۰۰۰ دلار شده است.

یک منبع آگاه گفت که اعتراض ترامپ به این لایحه بسیاری از مقامات کاخ سفید را نیز غافلگیر کرده است.

انتهای پیام/

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا