صنعت، معدن، تجارت

لزوم حفظ جایگاه کالاهای ایرانی با تکیه بر استاندارد و کیفیت

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران بر لزوم حفظ جایگاه کالاهای ایرانی با تکیه بر استاندارد و کیفیت تأکید کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت صمت، حمید زادبوم در سی و هفتمین جلسه کارگروه توسعه صادرات گفت: صیانت از کیفیت و استاندارد و جایگاه محصولات ایرانی در کشورهای هدف نیازمند نظارت بیشتری است.

وی با تشریح آمار عملکرد صادرات غیرنفتی کشور طی ۸ ماهه منتهی به آبان امسال، ساماندهی و مدیریت صادرات کالاهایی را که در داخل کشور قیمت‌گذاری می‌شوند ضروری دانست.

در این نشست، پیشنهادات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص ساماندهی صادرات محصولات غذایی در راستای پاسداشت جایگاه تولیدات نشان‌های تجاری (برند) ایرانی بررسی شد.

همچنین پیشنهادات وزارت نیرو در خصوص تسهیل صادرات خدمات فنی و مهندسی، بررسی وضع فعلی صادرات خدمات فنی و مهندسی، چالش‌ها و موانع صادرات خدمات فنی و مهندسی، مقررات مورد نیاز، ضرورت مطالعات بازار آب و برق، برگزاری رویدادهای نمایشگاهی در منطقه و جهان، فعال شدن کارگروه‌های استانی همجوار کشورهای همسایه و تأمین پروژه‌های صادراتی خدمات فنی و مهندسی مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، در این نشست مقرر شد کمیته ماده (۱۹) آئین نامه اجرایی حمایت از صادرات خدمات فنی و مهندسی به عنوان مرجع قانونی، به منظور تصمیم نهایی فرآیندهای صدور خدمات فنی و مهندسی در سازمان توسعه تجارت ایران با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی فعال باشد و سیاست‌ها و مقررات مربوط را تنظیم کند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا