بورسبورس اوراق

رشد ۳۴هزار واحدی شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت

شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت با ۳۴ هزار و ۵۵۵واحد افزایش، معادل ۲ درصد رشد کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در هفته‌ای که گذشت تعداد ۵۳میلیارد و ۳۷۷ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۵۹۸ هزار و ۱۶۱ میلیارد ریال در بیش از ۷میلیون و ۶۳۸هزار و ۷۵۲دفعه مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب ۱۷، ۱۴ و ۹درصد کاهش  را نسبت به هفته قبل‌تر تجربه کردند.

این درحالی است که  تعداد  1727میلیون واحد از صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۴۱هزار و ۳۷۶میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۲۲ و ۳۷درصد افت همراه شدند. در بازار بدهی نیز که اوراق مشارکت، گواهی سپرده و صکوک معامله می شود، در این مدت تعداد ۲ میلیون و ۶۰۰ هزارر برگه اوراق مشارکت به ارزش کل بیش از ۴۱۵میلیارد ریال معامله شد.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته منتهی به ۵ دیماه با ۳۴هزار و ۵۵۵واحد افزایش، معادل ۲ درصد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۴۴۷ هزار و ۹۱۵واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۳۲هزار و ۱۱۴ واحد کاهش معادل ۷درصد رشد کرد و رقم ۴۶۸هزار و ۵۰۸واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم با ۲۵هزار و ۶۷۰واحد افزایش در این مدت به رقم یک میلیون و ۶۵هزار و ۵۷۶واحد و شاخص بازار دوم با ۶۸هزار و ۵۰۸واحد رشد به عدد ۲ میلیون و ۹۰۶هزار و ۱۳۳واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۲ درصد افزایش و شاخص بازار دوم با ۲ درصد رشد همراه شدند.

آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در اینستاگرام آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا