اقتصاد کلان

سخنان نماینده مشکین‌شهر در مورد تعارض منافع در لایحه بودجه ۱۴۰۰

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نسبت به «تعارض منافع در بودجه» تذکر داد و گفت: بودجه نباید به جولانگاه کشاکش منافع متعارض ذینفعان برای جذب منابع به سمت حوزه این و آن تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمود عباس‌زاده مشکینی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود اظهار کرد: مهم‌ترین مساله‌ی ناکارآمدی کشور، ذوب شدن و ادغام طبقه متوسط جامعه در طبقه محروم زیر خط فقر است. به واسطه تورم دم افزون، جامعه‌ای دو قطبی با اقلیتی ثروتمند و اکثریت فقیر داریم؛ آیا نگران این واقعیت تلخ نیستید که در این هفت سال گذشته شکاف طبقاتی باعث شده که ضریب جینی از ۳۲ صدم در سال ۱۳۹۸ به ۴۰ صدم در سال ۱۳۹۹ رسیده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خطاب به هیات رییسه مجلس در مورد لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ تاکید کرد: آیا این روزها شلوغی راهروهای ورودی کمیسیون‌ها و لشگرکشی برای گرفتن سهم بیشتر از پیکر لرزان و بیجان بودجه را دیده‌اید؟ انگار بودجه گوشت قربانی یا غنیمت جنگی است. بودجه نباید به جولانگاه کشاکش منافع متعارض ذینفعان برای جذب منابع به سمت حوزه این و آن تبدیل شود. اگر به این موضوع مهم توجه نشود، کشور با انبوهی از نیازها و درخواست‌های پاسخ نیافته و همچنین کاهش کارایی اقتصاد  بهره‌ور مواجه خواهد شد.

همچنین بخوانید

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بودجه باید مشتمل بر وحدت، جامعیت، صحت، کفایت، شمول و تعادل باشد گفت: بر مبنای مطالعات در مورد چند دهه گذشته بودجه کمتر مورد توجه قرار گرفته و به واسطه اشکالات اساسی به مانع اساسی در پیش پای توسعه و پیشرفت کشور بدل شده است. تلاش به حفظ و یا کسب قدرت برای پاسداشت راه‌های رفته‌ای که فقط بر گستره طول عمق مشکلات مردم در چند دهه گذشته افزوده است، حرکتی ارتجاعی است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا