بین الملل

تداوم رشد تجارت آسه‌آن و شانگهای علی‌رغم پاندمی کرونا

داده‌های گمرک شانگهای نشان داد که تجارت بین شانگهای و اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا (آسه‌آن) در سال جاری با وجود تأثیرات بیماری همه‌گیر کرونا همچنان قدرتمند باقی مانده است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از شین‌هوا، داده‌های گمرک شانگهای نشان داد که تجارت بین شانگهای و اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا (آسه‌آن) در سال جاری با وجود تأثیرات بیماری همه‌گیر کرونا همچنان قدرتمند باقی مانده است.

شانگهای در ۱۱ ماهه اول امسال کالاهایی به ارزش بیش از ۳۳۹.۳ میلیارد یوآن (حدود ۵۱.۹ میلیارد دلار آمریکا) از آسه‌آن وارد کرده است که نسبت به سال گذشته ۶.۱ درصد افزایش داشته است.

در عین حال، طبق گزارش گمرک شانگهای، محصولاتی به ارزش ۴۳۳.۳۷ میلیارد یوآن از شانگهای به آسه‌آنصادر شده است که نسبت به سال گذشته ۴.۱ درصد کاهش داشته است. باید اشاره کرد بخشی از این کاهش به دلیل تأثیر پاندمی است.

مدارهای الکتریکی، بزرگترین گروه کالاهای وارداتی شانگهای در ۱۱ ماهه اول از آسه‌آن بود که ارزش واردات کل آنها ۶۴/۶۴ میلیارد یوآن شد. این مبلغ رشدی ۲۰.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد و ۲۵.۲ درصد از ارزش واردات کل آسه‌آندر این دوره زمانی محسوب می‌شود.

از ژانویه تا نوامبر ویتنام بزرگترین شریک تجاری شانگهای در منطقه بود و ۲۷.۴ درصد از کل تجارت شانگهای با آسه‌آن را به خود اختصاص داد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا