امور زیربناییراه و ساختمان

افزایش عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر انزلی و آستارا

معاون امور بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی گیلان گفت: میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر انزلی و آستارا در ۹ ماهه نخست امسال؛ یک میلیون و ۱۸۴ هزار تن و کانتینر ۴ هزار و ۳۰۰ TEU بوده است.

به گزارش آرمان اقتصادی ، محمد‌محسن سلیمی‌پور با اشاره به عملکرد تخلیه و بارگیری بنادر انزلی و آستارا، اظهار داشت: در ۹ ماهه سال جاری میزان تخلیه و بارگیری در مجتمع بندری انزلی یک میلیون و ۳۳ هزار تن و در بخش کانتینر ۴ هزار و صد TEU بوده که به ترتیب رشد ۳۸ و ۵۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

 وی با اشاره به عملکرد منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا خاطر نشان کرد: در این بندر میزان تخلیه و بارگیری کالا در ۹ ماهه نخست سال ۱۵۱ هزار تن و در بخش کانتینری ۱۸۵ TEU که به ترتیب ۲۷ و ۱۰۰ رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. 

معاون امور بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی استان گیلان از رشد ۲۷ درصدی ورود شناورها به بندر انزلی در ۹ ماه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبرداد و تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا با ایجاد زیر ساخت‌ها مناسب و تأمین تجهیزات و فعالیت های بندری وعملیات لایروبی، روند رو به رشدی داشته و شاهد رشد ۲۷ درصدی تخلیه و بارگیری کالا و صددرصدی کانتینر و ۲۸ درصدی ورود شناور نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا