امور زیربناییراه و ساختمان

واگذاری مدیریت پایانه‌های مرزی کشور به وزارت راه و شهرسازی به دستور رئیس‌جمهوری

مدیرکل تجاری‌سازی و تشکل‌های وزارت راه و شهرسازی از واگذاری مدیریت پایانه‌های مرزی به وزارت راه و شهرسازی به دستور رئیس‌جمهوری خبر داد و تأکید کرد که از این به بعد پایانه‌های مرزی دارای یک وحدت فرماندهی واحد خواهند بود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از وزارت راه و شهرسازی، امین ترفع، مدیرکل تجاری‌سازی و تشکل‌های وزارت راه و شهرسازی، امروز (۸ دی) از پایگاه خبری وزارتخانه بازدید کرد و ضمن آشنایی با روند فعالیت رسانه‌ای این مجموعه، به سؤال‌های خبرنگاران پاسخ داد.

عمده موضوعاتی که طی این بازدید مطرح شد مربوط به رقابت ترانزیتی ترکیه با ایران در بهره‌برداری از مسیر جدید تا چین، اتصال ریلی و زمینی از بندر فاو عراق تا ترکیه، گسترش دامنه نفوذ بندر گوادر پاکستان در دریایی عمان و اقیانوس هند و معرفی فرصت‌های جدید چابهار جهت شتاب در توسعه منطقه بودند.

ترفع ضمن ارائه توضیح، بر این موضوع تأکید کرد که رخدادهای اخیر در حوزه حمل‌ونقل و لجستیک در کشورهای منطقه، پیش از آنکه تهدید باشند، هشدار هستند و باید اقدامات مؤثر در این حوزه‌ها انجام شود.

وی همچنین از واگذاری مدیریت پایانه‌های مرزی به وزارت راه و شهرسازی به دستور رئیس‌جمهوری خبر داد و عنوان کرد که ازاین‌پس وحدت رویه در فرماندهی و مدیریت پایانه‌های مرزی به وجود خواهد آمد.

گفتنی است که متن حکم رئیس‌جمهوری به وزیر راه و شهرسازی در خصوص پایانه‌های مرزی در مورخ ۲ دی ۱۳۹۹ به شرح زیر است: پیرو مباحث مطروحه در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی در خصوص «مشکلات پایانه‌های مرزی» بدین‌وسیله دستور ریاست محترم جمهوری به شرح ذیل جهت اقدام ابلاغ می‌شود: «مسئولیت کلیه پایانه‌های مرزی کشور و هماهنگی دستگاه‌های مستقر آن به عهده وزارت راه و شهرسازی می‌باشد.» مقتضی است کلیه دستگاه‌های مستقر در پایانه‌ها به‌منظور ایجاد هماهنگی و یکپارچگی، با وزارت راه و شهرسازی همکاری لازم را به عمل آورند.

لازم به ذکر است که مشروح مصاحبه انجام شده با امین ترفع، مدیرکل تجاری‌سازی و تشکل‌های وزارت راه و شهرسازی به زودی طی چند بخش منتشر خواهد شد.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا