انرژی

از پشت بام خانه خود درآمد کسب کنید

ایسنا/البرز مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز گفت: مشترکان پرمصرف با نصب پنل‌های انرژی خورشیدی در پشت بام منزلشان می‌توانند علاوه بر تامین انرژی خود می‌توانند برق اضافی تولیدی را به اداره برق بفروشند.

بهنام بیات در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه چند سالی است وزارت نیرو مشترکان خانگی را دعوت می‌کند که با خرید پنل خورشیدی و نصب آن در پشت بام خود، برق تولیدی آن را به دولت بفروشند تا هم در تولید برق پاک فعال شوند و هم سود مناسبی به دست آورند، اظهار کرد: ایران به لحاظ میزان دریافت انرژی خورشیدی و متوسط ساعت آفتابی (سالانه بیش از ۲۹۰۰ ساعت)، یکی از کشورهای مناسب جهان در حوزه تولید انرژی‌های خورشیدی است؛ به‌گونه‌ای که پیش‌بینی می‌شود این انرژی در آینده سهم قابل توجهی از انرژی مصرفی ایران را به خود اختصاص دهد.

وی ادامه داد: مشترکان پرمصرف با نصب پنل‌های انرژی خورشیدی در پشت بام منزلشان می‌توانند علاوه بر تامین انرژی خود می‌توانند برق اضافی تولیدی را به اداره برق بفروشند.

همچنین بخوانید

وی توضیح داد: در حال حاضر هر کیلووات برق به طور متوسط ۱۰۰ تومان به مردم فروخته می‌شود ولی اداره برق انرژی تولیدی از طریق پنل‌های خورشیدی را حدود هزار و ۴۰ تومان از مردم می‌خرد.

این مسئول اضافه کرد: چنانچه مشترکی خواهان نصب پنل خورشیدی پشت‌بامی است می‌تواند با ثبت‌نام در سامانه مهرسان یا مراجعه حضوری به شرکت‌های توزیع نیروی برق نزدیک محل سکونت، نسبت به دریافت مجوز مربوطه و عقد قرارداد خرید تضمینی برق به مدت ۲۰ سال اقدام کند.

بیات گفت: اجرای این طرح، زمینه‌ای مناسب برای استفاده از فرصت‌های شغلی نوین با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود حتی در واحدهای مسکونی کوچک فراهم می‌کند و در عین حال به کاهش بار شبکه توزیع برق استان کمک می کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق البرز توضیح داد: نصب پنل‌های خورشیدی در پشت بام خانه‌ها نیاز به زیرساخت ندارد و از سرویس‌های نگهداری ساده‌ای برخوردار است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا