ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

تمام روستاهای مرزی بالای ۲۰خانوار تحت پوشش اینترنت قرار می گیرند

ایسنا/سیستان و بلوچستان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: روستاهای بالای ۲۰خانوار در مناطق مرزی تحت پوشش اینترنت قرار می گیرند و روستاهای اطرافشان نیز از نعمت اینترنت برخوردار می شوند.

به گزارش آرمان اقتصادی محمدجواد آذری جهرمی که ۱۲ دیماه به منظور بررسی میدانی وضعیت ارتباطات روستاهای منطقه سیستان به همراه استاندار سیستان و بلوچستان به شمال این استان سفر کرده بود؛ در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه تا کنون ۲۵۰۰ روستا به شبکه ارتباطات متصل شده؛ افزود: ۱۲۰۰ روستای فاقد دسترسی به اینترنت باقیمانده است که در تلاش هستیم اتصال آنها تا پایان دولت دوازدهم به اتمام برسد.

وی ادامه داد: همه‌ی این روستاها به صورت جداگانه بررسی و ظرفیت های مورد نیاز آنها استخراج شده و تعدادی از این روستاها هم نیاز به تصمیم‌گیری میدانی دارد تا بر این اساس ملاحظات لازم در طراحی‌ها لحاظ شود.

همچنین بخوانید

وزیر ارتباطات بیان کرد: روستاهای بالای ۲۰خانوار در مناطق مرزی و روستاهای همجوارشان از نعمت اینترنت برخوردار می شوند و برخی ایستگاه‌ها و پایانه‌های مرزی جدیدالاحداث که نیازمند اتصال به شبکه فیبر نوری هستند نیز برای اتصال آنها برنامه‌ریزی شده است.

آذری جهرمی تصریح کرد: با اتصال این مناطق به اینترنت، تفاوتی بین دانش‌آموزان، دانشجویان و شهروندان ساکن مناطق مرزی و شمال شهر تهران به لحاظ دسترسی به اینترنت وجود نخواهد داشت.

استاندار سیستان و بلوچستان هم اجرای طرح های زیرساختی مخابراتی را نیاز جدی استان بویژه برای امور تحصیلی و اشتغال و سایر امور زندگی دانست.

احمدعلی موهبتی اجرای طرح‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را مستلزم همراهی مردم و همه دستگاه‌های اجرایی دانست.
 
وی با بیان اینکه راه اندازی یک سایت با هزینه های سنگین ایجاد می‌شود؛ اظهار کرد: مردم از دولت انتظار دارند که اقدامات خوبی انجام دهد و دولت نیز انتظار دارد که نگهداری از تجهیزات و استفاده از سیستم را متعلق به خودشان بدانند و کمک کنند که این خدمات دوام و بقا داشته باشد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا