ارتباطات و فناوري اطلاعاتپرداخت الکترونیککسب و کار

اهمیت استفاده‌ی ارزرمز در کسب و کار

ایسنا/فارس تحلیل گر بازار سرمایه گفت: با توجه به پیشرفت هر روزه پرداخت‌های اینترنتی و محبوبیت فروشگاه‌های آنلاین دنیای پرداخت ها در چند قدمی آینده ای متفاوت قرار دارد. این پرداخت های آنلاین به کمک درگاه پرداخت اینترنتی فراهم می شوند. 

حسین جزئتی شنبه ۱۳ دی در جمع خبرنگاران افزود: ویژگی های متفاوت درگاه های اینترنتی از جمله امنیت و همیشه در دسترس بودن، آن ها را به بهترین راه های پرداخت بدل کرده است. یکی از قابل توجه ترین ویژگی های درگاه پرداخت اینترنتی ارائه چندین روش برای انجام پرداخت آنلاین است. یکی از این روش ها  ها و ایجاد درگاه پرداخت ارز دیجیتال است. 

مدیر شرکت نواندیشان داده رستاک افزود: در شرایط فعلی بسیاری از شرکت ها و کسب و کارها به دنبال ایجاد زیرساخت های لازم برای پرداخت از طریق ارزرمزها مثل بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و … است.

همچنین بخوانید

جزئتی گفت: درگاه پرداخت راهی برای پرداخت اینترنتی و مجازی است که از طریق آن دارندگان کلیه کارت‌های بانکی عضو شتاب می‌توانند با استفاده از مشخصات کارت بانکی خود شامل شماره کارت، رمز دوم، تاریخ انقضاء و کد اعتبار مبلغ حاصل از خرید یا تراکنش را پرداخت کنند. 

وی با بیان اینکه بر خلاف ارزهای رایج، مبادله بسیاری از ارزهای رمزنگاری شده در لحظه انجام می‌شود، افزود: برای مثال ماینرها یا استخراج کننده های بیت کوین، عملیات مربوط به کشف یک بلاک جدبد بیت کوین را در چندین دقیقه انجام می دهند. اما ارزرمزهای دیگر همچون اتریوم و لایت کوین قادرند تا مبادله را در ۲۰ ثانیه تائید کنند. این موضوع بدان معناست که شما می توانید یک معامله را از طریق درگاه پرداخت ارز دیجیتال در کمتر از یک دقیقه به پایان برسانید. 

جزئتی ادامه داد: حال اگر پرداخت از طریق درگاه پرداخت ارز دیجیتال را با پرداخت از طریق درگاه های دیگر و با استفاده از ارزهای رایج مقایسه کنیم؛ می توانیم تفاوت آن ها را به خوبی احساس کنیم. بطوریکه برای انجام یک معامله بین المللی در صورت پذیرش دلار یا هر ارز دیگری باید حداقل ۳ روز صبر کند تا بتواند به حساب بانکی خود دسترسی پیدا کنید و از پول خود دریافتی خود استفاده کند.

این فعال حوزه کسب و کار دیجیتال ادامه داد: با وجود اینکه پول نقد در دنیای امروز اهمیت بالایی دارد، اما زیر ساخت قدرتمند و سریعی چون بلاک چین که دنیای ارزرمزها یا کریپتوکارنسی ها بر آن بنا شده است معاملاتی متفاوت را به ارمغان می آورند.

روش های پرداخت بیشتر با استفاده از درگاه پرداخت ارز دیجیتال

جزئتی افزود: به طور کلی مشتریان ۵ روش کلی را برای پرداخت های خود انتخاب می کنند. بنابراین با استفاده از درگاه پرداخت ارز دیجیتال می توانید انتخاب های بیشتری را پیش روی مشتریان خود قرار دهید و به طبع طیف وسیع تری از مشتریان را به سمت کسب و کار خود جذب کنید.

او بیان کرد: علاوه بر این به خاطر داشته باشید که ارزرمزها، ارزهایی بین المللی به شمار می آیند و تحت نظر دولت یا سیستم خاصی نیستند و همین عامل سبب جذب مشتریان از سراسر جهان می شود؛ زیرا آن ها می دانند که می توانند به سادگی و با استفاده از درگاه پرداخت ارز دیجیتال، پرداخت های خود را انجام می دهند گستره مشتریان کسب و کار شما بین المللی خواهد شد.

با استفاده از درگاه پرداخت ارز دیجیتال دیگر نگران لغو پرداخت نباشید

این فعال حوزه کسب و کارهای دیجیتال ادامه داد: هنگامی که افراد پرداخت های خود را با استفاده از ارزهای دیگر انجام می دهند، امکان لغو پرداخت وجود دارند و می توانند مبلغ پرداختی خود را باز پس گیرند. این موضوع سبب آسیب به کسب و کار شما می شود و ضرر زیادی را به آن تحمیل می کند اما در پرداخت از طریق رمز ارزها دیگر کسب و کارها نگران لغو پرداخت ها نخواهند بود.

جزئتی خاطرنشان کرد: با استفاده از درگاه پرداخت ارز دیجیتال دیگر نیازی به دریافت کارمزد های بالا ندارید؛ چرا که این ارزها زیر نظر هیچ سازمان یا دولت خاصی نیستند. بدین ترتیب با پرداخت پائین تر کارمزدها سود بیشتری نصیب شما خواهد شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا