بین الملل

بیشترین رشد ۲۶ ماه اخیر صادرات کره‌جنوبی ثبت شد

صادرات کره جنوبی در ماه دسامبر با تقاضای بالا برای تراشه کامپیوتری و تقویت تقاضای جهانی کالاهای دیگر، بهبود یافت و با سریع‌ترین رشد در ۲۶ ماه گذشته مواجه شد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، صادرات کره جنوبی در ماه دسامبر با تقاضای بالا برای تراشه کامپیوتری و تقویت تقاضای جهانی کالاهای دیگر، بهبود یافت و با سریع‌ترین رشد در ۲۶ ماه گذشته مواجه شد. این نشان می‌دهد علی‌رغم رشد دوباره ابتلاء به ویروس کرونا، صادرات در مسیر درستی قرار دارد.

داده‌های دولت نشان داد که صادرات در ماه آخر سال ۲۰۲۰ نسبت به سال گذشته ۱۲.۶ درصد رشد داشته است که این بیشترین رشد از اکتبر ۲۰۱۸ تا کنون است. در آن تاریخ صادرات رشد ۲۲.۵ درصدی داشت.

با این حال این نرخ رشد بسیار بالاتر از آنچه که پیش‌بینی شده بود می‌باشد، زیرا تحلیل‌گران انتظار داشتند صادرات جهشی ۵.۶ درصدی نسبت به سال قبل داشته باشد. به علاوه رشد صادرات ماه دسامبر بسیار سریع‌تر از رشد ۴.۱ درصد در ماه نوامبر بوده است.

داده‌های تجارت ماهانه کره جنوبی، که اولین موردی است که در میان کشورهای بزرگ صادر کننده ارائه می‌شود، پیش‌قراولی برای تجارت جهانی محسوب می‌شود.

فروش نیم‌رساناهای کره در خارج از کشور ۳۰٪ نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، که بیشترین رشد از آگوست ۲۰۱۸ را نشان می‌دهد و باعث بهبود و افزایش صادرات کلی شده است.

صادرات سایر اقلام مهم دیگر مانند دستگاه‌های تلفن همراه، نمایشگرها و رایانه‌ها نیز به ترتیب ۳۹.۸٪، ۲۸.۰٪ و ۱۴.۷٪ افزایش نسبت به سال گذشته داشته است.

بر اساس مقصد، صادرات به چین، بزرگترین شریک تجاری کره جنوبی، ۳.۳٪ نسبت به یک سال قبل افزایش داشته و صادرات به ایالات متحده و اتحادیه اروپا به ترتیب ۱۱.۶٪ و ۲۶.۴٪ جهش داشته است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا