بورسبورس اوراق

شاخص بورس مثبت شد

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد یک هزار و ۳۲۸واحدی، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۳۵۵هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش آرمان اقتصادی، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۹میلیارد و ۷۲۳میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۱۰هزار و ۹۰۸میلیارد تومان در بیش از یک میلیون و ۶۹۸هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد یک هزار و ۳۲۸واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۳۵۵هزار و ۴۷۵واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی پتروشیمی نوری، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و بانک پارسیان شد و در مقابل شرکت‌های سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، پالایش نفت اصفهان و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

همچنین بخوانید

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبت را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۳۴۷واحد، کل (هم‌وزن) ۵۳۸واحد، قیمت (هم‌وزن) ۳۵۲واحد، آزاد شناور ۱۲۱۷واحد و شاخص‌های‌ بازار اول و دوم ۱۲۴۱ و ۱۷۳۲ واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۲میلیارد و ۸۵۱میلیون ورقه به‌ارزش ۵هزار و ۹۵۰میلیارد تومان در ۸۶۹هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۸۷واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۹هزار و ۳۱۰واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی سنگ‌آهن گهر زمین، پتروشیمی زاگرس و هلدینگ صنایع معدنی خارومیانه شد و در مقابل شرکت‌های صنعتی مینو، بیمه کوثر و گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا