امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

وزیر جهاد کشاورزی وارد ارومیه شد/افتتاح ۱۳۱ طرح کشاورزی

ارومیه- کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی به همراه ۹ نفر از معاونان وزارت جهاد کشاورزی در سفری دو روزه از طریق فرودگاه ارومیه وارد آذربایجان غربی شدند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در این سفر دو روزه که با هدف بررسی وضعیت بخش کشاورزی این استان و بازدید از چند واحد تولیدی اعم از واحد سورت و بسته بندی و سردخانه نگهداری میوه، شرکت رویان پژوهش این استان انجام شده است، ۱۳۱ طرح عمرانی، تولیدی و خدماتی بخش کشاورزی افتتاح می‌شود.

از این طرح‌های کشاورزی ۱۲۳ طرح در بخش آب و خاک، چهار طرح در زیر بخش صنایع تبدیلی و غذایی، ۱۸ طرح تحقیقاتی، سه طرح در زیر بخش تولیدات گیاهی و همچنین یک طرح شیلاتی به بهره برداری می‌رسد که با بهره برداری از طرح‌های یاد شده برای نزدیک ۵۰۰ نفر در سراسر استان به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

رونمایی از ۱۸ رقم دستاورد تحقیقاتی بخش کشاورزی شامل شامل مشارکت در معرفی ارقام آفتابگردان زرین و گلسا، ارقام جو آبی نوبهار و آذران، ارقام جو دیم آردا و ماهنشان، ارقام گندم آبی ثنا، حیران، سحر، فرین امین و تابان، رقم ذرت پایا، رقم چغندرقند کیمیا، ارقام نخود اروم ۱ و ۲، ارقام جدید انگور اسپوتا و ناظمیه از دیگر برنامه‌های وزیر جهاد کشاورزی در آذربایجان غربی است.

همچنین از سه عنوان کتاب منتشر شده با عناوین ضایعات برخی محصولات کشاورزی ایران، نکات کلیدی در مدیریت تاکستان و زراعت دانه‌های روغنی نیز رونمایی می‌شود.

شرکت معاونین در جلسه کارگروه زنجیره سیب استان، کارگروه زیر بنایی، کارگروه رونق تولید و تشکل‌ها، شرکت در جلسه بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی با حضور استاندار و مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، حضور در نشست خبری با اصحاب رسانه برای ارائه گزارش سفر دو روزه از اهم برنامه‌های سفر وزیر جهاد کشاورزی و هیئت همراه به استان خواهد بود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا