صنعت، معدن، تجارت

بورس کالا زیر بار دستور وزارت صمت نرفت

قائم مقام مدیرعامل بورس کالادر نامه ای به وزارت صمت اعلام کرد:قوانین بازار سرمایه حاکم بربورس های کالایی در رابطه با قیمت کالاها، تاییدمعاملات سقف رقابت حسب ضوابط مصوب مربوط مجری خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رضا محتشمی پور قائم مقام مدیرعامل بورس کالای ایران در واکنش به ابلاغیه وزارت صمت مبنی بر تصویب قیمت پایه عرضه محصولات فولادی در بورس کالا بر اساس ۷۰ درصد CIS، در نامه‌ای به معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت اعلام کرد که قوانین و مقررات بازار سرمایه حاکم بر بورس‌های کالایی در رابطه با قیمت کالاها و محصولات، تأیید معاملات سقف رقابت حسب ضوابط مصوب مربوط مجری خواهد بود.

در این نامه آمده است: در روابط میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد تنظیم بازار با شرکت بورس کالای ایران، قوانین و مقررات بازار سرمایه حاکم بر بورس‌های کالایی در رابطه با قیمت کالاها و محصولات، تأیید معاملات سقف رقابت حسب ضوابط مصوب مربوط مجری خواهد بود. در سایر موضوعات مشترک و مرتبط، پس از برگزاری جلسات هماهنگی بین بورس کالا و وزارت صنعت، معدن و تجارت، ضوابط پیشنهادی حسب مورد به سازمان بورس و اوراق بهادار و یا شورای عالی بورس برای بررسی و تصمیم در چارچوب قوانین و مقررات ارائه می‌شود.

موضوع نامه جنابعالی به بخش مربوط در سازمان بورس و اوراق بهادار و دبیرخانه شورای عالی بورس جهت طرح و اتخاذ تصمیم در شواری عالی بورس ارجاع خواهد شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا