بانکبانک و بیمه

بانک مرکزی واگذاری ایران مال را تأیید نکرد/ بانک آینده فوراً واگذاری را منتفی کند

بانک مرکزی مراتب عدم تایید فروش بخشی از سهام شرکت توسعه بین‌الملل ایران‌مال به شرکت حامی کیان‌سازه را به بانک آینده ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،‌ درحالی بانک آینده از فروش ۳۵ درصد از سهام ایران‌مال از طریق مزایده خبر داده که بانک مرکزی یک روز بعد از اعلام خبر این واگذاری در اطلاعیه ای اعلام کرد که این واگذاری مورد تأیید این بانک نیست.

روابط عمومی بانک مرکزی در همین ارتباط اعلام کرد: در این مکاتبه ضمن تأکید مجدد بر لزوم رعایت مقررات و ضوابط ابلاغی، تاکید شد بانک آینده به قید فوریت اقدام های لازم به منظور لغو واگذاری یاد شده به عمل آورد و نتایج را به این بانک اعلام کند.

همچنین بخوانید

متن این نامه به شرح زیر است:

با اشاره به انتشار آگهی مزایده عمومی واگذاری سهام شرکت توسعه بین‌الملل ایران‌مال در هفته‌های گذشته و همچنین حسب اعلام اخیر آن بانک در تاریخ ۱۴‏.۱۰‏.۱۳۹۹ مبنی بر فروش بخشی از سهام شرکت مذکور به شرکت حامی کیان‌سازه که در سامانه جامع اطلاع‌رسانی ناشران (کدال) نیز انتشار یافته است، بدین وسیله اعلام می‌شود واگذاری سهام شرکت یاد شده به دلیل عدم رعایت برخی ضوابط ابلاغی از جمله مفاد «دستورالعمل نحوه واگذاری اموال مازاد مؤسسات اعتباری» مصوب یک‌هزار و دویست و نود و پنجمین جلسه مورخ ۱۳۹۹.۳.۲۷ شورای پول و اعتبار و وجود برخی ابهامات در نحوه واگذاری، مورد تأیید این بانک نمی‌باشد.

با عنایت به مراتب فوق و ضمن تأکید مجدد بر لزوم رعایت مقررات و ضوابط ابلاغی مقتضی است دستور فرمایید به قید فوریت اقدامات لازم به منظور منتفی کردن واگذاری یاد شده به عمل آمده و نتایج را به این بانک اعلام کند.

آرمان اقتصادی در این گزارش (اینجا بخوانید) جزئیات بیشتری در خصوص واگذاری عجیب ایران مال به شرکت حامی کیان‌سازه منتشر کرده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا