بین الملل

آلمان با موجی از ورشکستگی و بیکاری روبروست

احتمال تمدید قرنطینه ملی آلمان برای مقابله با ویروس کرونا تقویت شده است و اگر این محدودیت‌ها تمدید شود اثرات مخربی بر اقتصاد آلمان خواهد داشت.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، احتمال تمدید قرنطینه ملی آلمان برای مقابله با ویروس کرونا تقویت شده است و اگر این محدودیت‌ها تمدید شود اثرات مخربی بر اقتصاد آلمان خواهد داشت و سال ۲۰۲۱ را به سال سختی برای اقتصاد این کشور تبدیل خواهد کرد.

در حالی که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آلمان همچنان در حال افزایش است، به نظر می‌رسد برلین چاره‌ای جز تمدید محدودیت‌های قرنطینه‌ای بعد از ۱۰ ژانویه نداشته باشد.

آلمان محدودیت‌های قرنطینه‌ای جدید خود را قبل از کریسمس برقرار کرده است. با این محدودیت‌ها همه رستوران‌ها و فروشگاه‌ها تعطیل شده‌اند.

رئیس مؤسسه تحقیقات اقتصادی آلمان (دی‌آی‌دابلیو برلین) مارسل فراتشر، می‌گوید: اگر محدودیت‌های قرنطینه‌ای تمدید شود موج جدیدی از ورشکستگی شرکت‌های آلمانی به وقوع می‌پیوندد و نرخ بیکاری به سرعت بالا می‌رود.

او پیش‌بینی کرد در آینده نزدیک شرکت‌های زیادی کارکنان خود را اخراج کرده و اعلام ورشکستگی کنند و هیچ شغل جدیدی ایجاد نشود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا