بین الملل

تولید نفت عراق ۴.۷ درصد در آخرین ماه ۲۰۲۰ افزایش یافت

اطلاعات شرکت بازاریابی نفت عراق، سومو، نشان می‌دهد تولید کل نفت این کشور در ماه دسامبر ۴.۷ درصد نسبت به ماه قبل از آن افزایش یافته و به ۳.۸۵۷ میلیون بشکه در روز رسیده است.

 به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از اس پی گلوبال پلتس، تولید نفت عراق در ماه دسامبر به همراه تولید از منطقه نیمه خودمختار کردستان ۴.۷ درصد نسبت به ماه قبل از آن افزایش یافت و به ۳.۸۵۷ میلیون بشکه در روز رسید. به این ترتیب تولید نفت عراق در آخرین ماه ۲۰۲۰ از سهمیه آن طبق قرارداد کاهش تولید اوپک ‌پلاس بالاتر است.

 آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی.

همچنین بخوانید

 سهمیه دومین تولیدکننده بزرگ اوپک برای ماه دسامبر طبق قرارداد اوپک پلاس برابر با ۳.۸۰۴ میلیون بشکه در روز بود.

 اطلاعات شرکت بازاریابی نفت عراق، سومو، نشان می‌دهد تولید دولت فدرال عراق ۴.۲ درصد افزایش داشته و در دسامبر به ۳.۳۶۶ میلیون بشکه در روز رسیده، در حالیکه تولید از منطقه کردستان با ۷.۷ درصد افزایش تا ۴۹۱۰۰۰ بشکه در روز بالا رفته است.

عراق در کل سال ۲۰۲۰ تلاش می‌کرد در فضای قیمت پایین نفت، همه‌گیری ویروس کرونا و بحران مالی ، به قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس پایبند بماند. عدم تعهد عراق به این قرارداد تلاش‌های این ائتلاف را برای متعادل کردن بازار نفت پیچیده‌تر کرده است.

سهمیه جدید عراق برای تولید در ژانویه تا ۳.۸۵۷ میلیون بشکه در روز افزایش یافته است.

صادرات نفت فدرال عراق ۵ درصد در ماه دسامبر بالا رفت و به ۲.۸۴۶ میلیون بشکه در روز رسید در حالی که صادرات از منطقه کردستان با ۸.۲ درصد افزایش به ۴۶۱ هزار بشکه در روز رسیده است.

مصرف نفت خام در عراق فدرال بر روی همان ۵۲۰ هزار بشکه در روز ثابت مانده و در کردستان هم نسبت به ۳۰ هزار بشکه در روز قبلی تغییری نکرده است است.

انتهای پیام/۱۲۰

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا