بانکگردشگری

کوتاهی در پرداخت وام کرونا پذیرفته نیست

عکس تزیینی است
معاون گردشگری با اشاره به اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از صنعت گردشگری و معرفی ۲۰ هزار متقاضی به سامانه کارا و بانک ها، تاکید کرد: اهمال کاری و کوتاهی در پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا پذیرفته شده نیست.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ولی تیموری برای افزایش آگاهی و اطلاع‌بخشی در راستای روند ارائه تسهیلات به بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا در صنعت گردشگری و نیز به منظور آسیب‌شناسی، رفع مشکلات و ارائه اطلاعات لازم درباره نحوه تسهیلات پرداختی، از طریق ویدئو کنفرانس با مدیران‌کل استانی به بحث و تبادل نظر پرداخت.

معاون گردشگری با اشاره به تمدید مدت زمان تعیین شده تا پایان دی ماه برای ثبت‌نام و دریافت تسهیلات حوزه گردشگری، اظهار کرد: بیش از ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای حمایت و پشتیبانی از صنعت گردشگری کشور در نظر گرفته شده است که بهره‌مندی از این امکان در قالب تسهیلات، احیای حداقلی این حوزه را به دنبال خواهد داشت.

همچنین بخوانید

وی افزود: تاکنون فهرست بیش از ۲۰ هزار متقاضی واجد شرایط دریافت وام از سوی معاونت گردشگری به سامانه کارا معرفی شده است؛ لذا این روند در استان‌هایی که آمار پرداختی قابل توجهی دارند، نشان از فعالیت هر چه بیشتر و تلاش ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌ها دارد.

تیموری با بیان این که در شرایط کنونی همه تلاش ما این است ضمن حمایت از کسب و کارهای گردشگری، مانع از تعطیلی واحدهای خدمات‌دهنده در حوزه گردشگری شویم، گفت: برخی کوتاهی‌ها و عدم همکاری‌های گزارش شده به هیچ عنوان پذیرفته و قابل قبول نیست و تنها بهانه‌گیری به شمار می‌آید؛ چرا که دستورات اجرایی و قانونی کاملی پشتوانه این اقدام است و تسهیلات مورد نظر از سوی بانک مرکزی به همه بانک‌ها ابلاغ و از سوی بانک‌های عامل در اختیار استان‌های کشور قرار گرفته است.  

معاون گردشگری تاکید کرد: هرگونه کوتاهی و اهمال در زمینه پرداخت وام به فعالان آسیب‌دیده حوزه گردشگری به سرعت گزارش داده شود تا ضمن اعمال قانون از اندک زمان باقی مانده به منظور بهره‌مندی از این امکان نهایت استفاده شود.

او با اشاره به اینکه بحران کرونا تاکنون بیشترین خسارت را به صنعت گردشگری کشور وارد کرده است، از مدیران کل استانی خواست با دلسوزی و تلاش هرچه بیشتر در راستای افزایش تعامل فرابخشی، فراهم کردن بستر عملیاتی لازم برای محقق شدن آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی، تلاش به منظور بهره‌مندی از فرصت حاصل برای بازیابی و حمایت از فعالان صنعت گردشگری کشور را به کار بندند.

وی وبینار برگزار شده را به گونه‌ای تبادل تجربیات میان استان‌های کشور در زمینه طی مراحل دریافت و پرداخت این تسهیلات عنوان کرد و نتیجه آن را آگاهی‌بخشی، تسهیل و شتاب در این زمینه اعلام کرد.

تیموری بیان کرد: مجموعه فعالیت‌های ادارات‌کل استانی در قالب اقدامات گسترده متقاعدسازی و مطالبه‌گری می‌تواند به نبض حیات صنعت گردشگری کشور قوت بخشد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا