بین الملل

کسری تجاری آمریکا به ۶۸.۱ میلیارد دلار افزایش یافت

وزارت بازرگانی آمریکا در گزارشی اعلام کرد که مجموع کسری تجاری این کشور در ماه نوامبر افزایش یافته و به ۶۸.۱ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از شینوا، وزارت بازرگانی آمریکا روز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد در حالی که سرعت واردات این کشور از سرعت صادرات بیشتر بوده، مجموع کسری تجاری در ماه نوامبر افزایش یافته و به ۶۸.۱ میلیارد دلار رسیده است.

آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

این وزارتخانه در ادامه تاکید کرد که صادرات ایالات متحده در ماه نوامبر با ۱.۲ درصد افزایش به ۱۸۴.۲ میلیارد دلار رسید در حالی که واردات با ۲.۹ درصد افزایش به ۲۵۲.۳ میلیارد دلار رسید.

بر اساس این گزارش، مجموع کسری تجاری آمریکا در ماه نوامبر نسبت به ۶۳.۱ میلیارد دلار تجدید نظر شده در ماه اکتبر، ۸ درصد افزایش یافته است.

طبق گفته این وزارتخانه در طول ۱۱ ماه اول سال ۲۰۲۰، کسری تجاری ۱۳.۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ افزایش یافته است.

تیم کوئینلان و شانون سیری، اقتصاددانان ولز فارگو، روز پنجشنبه در یادداشتی نوشتند: عدم تعادل ۸ درصدی بیشتر از حد انتظار در تراز تجاری ایالات متحده به دلیل افزایش بیش از حد واردات بوده است.

به گفته این اقتصاددانان، واردات کالاهای مصرفی در آمریکا برای دومین ماه متوالی افزایش یافته که احتمالاً منعکس کننده فروش خود طی تعطیلات و موجودی کم خرده فروشان است. واردات کالاهای سرمایه ای برای ششمین ماه متوالی افزایش یافته و نشان دهنده استحکام در تولید است.

این داده های تجاری در حالی منتشر شد که بهبود اقتصادی ایالات متحده به دلیل افزایش موارد ابتلا به کرونا در هفته های اخیر در سراسر این کشور در حال کمرنگ شده است.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا