صنعت، معدن، تجارت

برگزاری نمایشگاه ایران درکابل/صادرات سه میلیارددلاری به افغانستان

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به صادرات سه میلیارد دلاری ایران به افغانستان، گفت: ‌چهاردهمین نمایشگاه اختصاصی ایران در کابل برگزار می‌شود.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از چهاردهمین نمایشگاه اختصاصی ایران در کابل، حمید زادبوم گفت: پس از یک‌دوره نزدیک به یک‌ساله توقف برگزاری نمایشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، ۲۱ تا ۲۴ بهمن ماه سال‌جاری چهاردهمین نمایشگاه اختصاصی ایران در کابل برگزار خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: صادرات ایران به افغانستان در حال حاضر از رقم سه میلیارد دلار در سال عبور کرده و با برنامه‌ریزی انجام شده درباره تنوع‌بخشی به سبد صادراتی ایران به افغانستان امیدواریم تا پایان سال آینده این رقم به پنج میلیارد دلار در سال افزایش یابد که جهش بسیار معنا دار و خوبی است‌.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه پس از یک دوره قریب به یکساله محدودیت‌های ناشی از کرونا فرصت بسیار مناسبی جهت حضور در بازار افغانستان و تجدید ارتباط با مشتریان قدیمی و یافتن بازارهای جدید است که صادرکنندگان و تولیدکنندگان باید از آن نهایت استفاده را ببرند، بیان داشت: سازمان توسعه تجارت ایران در جهت توسعه بازارهای صادراتی کشور و حمایت از مشارکت‌کنندگان این رویدادها بخشی از هزینه‌های صادرکنندگان را برابر دستورالعمل مشوق‌های صادراتی پرداخت می‌کند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا