بین الملل

۱۰۰ درصد کارگران اخراجی آمریکا در ماه دسامبر زن بودند

رسانه های آمریکا اعلام کردند که ۱۰۰ درصد افرادی که طی ماه دسامبر شغل خود را از دست دادند، زنان بودند که این امر تأثیر بی سابقه و فاجعه آمیز بحران کرونا بر زنان شاغل را نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رسانه های آمریکا اعلام کردند که ۱۰۰ درصد افرادی را که طی ماه دسامبر شغل خود را از دست دادند، زنان تشکیل می دهند که این امر تأثیر بی سابقه و فاجعه آمیز بحران کرونا بر زنان شاغل را نشان می دهد.

آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

در واقع، موضوع حتی از این نیز بدتر است: از نظر فنی، زنان بیش از ۱۱۱ درصد از مشاغل از دست رفته در ماه گذشته را تشکیل می دهند.

وزارت کار آمریکا روز جمعه اعلام کرد که اقتصاد این کشور در ماه دسامبر ۱۴۰ هزار شغل خالص را از دست داد که از ماه آوریل اولین ماه بود که مجموع تعداد حقوق بگیرها کاهش یافت.

بر اساس تحلیل مرکز ملی حقوق زنان(NWLC) ، این قشر در طول ماه ۱۵۶ هزار شغل خود را از دست دادند در حالی که مردان ۱۶۰۰۰ شغل کسب کردند.

گزارش ناخوشایند ماهانه دولت آمریکا که آخرین گزارش منتشر شده در دوران ریاست جمهوری ترامپ است، تبعات سنگین همه گیری کرونا بر اقتصاد ایالات متحده را نشان می دهد.

این گزارش همچنین شدت آسیب بحران کرونا به زنان، به ویژه زنان رنگین پوست را نیز نشان می دهد. زنان سیاه پوست و آمریکای جنوبی که در خرده فروشی، رستوران ها و سایر صنایع “ضروری” بخش خدمات کار می کنند، اغلب با حقوق بسیار اندک، همزمان با تعطیلی های ناشی از شیوع کرونا به طور نامناسبی از کار اخراج شده اند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا