امور زیربناییراه و ساختمان

درج «قیمت» به آگهی‌های‌ اینترنتی مسکن برمی‌گردد

قیمت، در آگهی‌های اینترنتی خرید و فروش مسکن احتمالا از هفته آینده درج می‌شود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، طبق گفته مدیران یکی از پلت‌فرم‌های آگهی آنلاین، آگهی‌های اینترنتی مسکن از هفته آینده با «قیمت» درج می‌شود. طبق گفته وی در حال حاضر اجازه برای درج قیمت در آگهی‌های اینترنتی خرید و فروش خودرو داده شده و تا چند روز آینده هم در آگهی‌های خرید و فروش مسکن، قیمت عنوان می شود.

با افزایش جهشی قیمت مسکن که به گفته کارشناسان و مسئولان در طول یک سال قیمت‌ها تا دو برابر افزایش یافته، درج قیمت از آگهی‌های اینترنتی خرید و فروش مسکن حذف شد چراکه مسئولان و برخی از کارشناسان، انتشار آگهی‌های جعلی در این سایت‌ها با قیمت‌های غیر واقعی را یکی از عوامل التهاب آفرین در بازار می‌دانستند. بنابراین برای دومین بار از اردیبهشت ماه امسال با حکم دادستانی قیمت در این آگهی‌ها درج نشد و در تمام آگهی‌های خرید و فروش از عنوان «توافقی» به جای قیمت استفاده شد.

حالا گویا با کاهش جزیی قیمت مسکن در تهران قرار بر این است که دوباره قیمت در این آگهی‌ها درج شود. هر چند که مدیران پلت‌فرم‌های آنلاین مدعی هستند حذف قیمت تاثیری در بازار نداشته اما مسئولان می‌گویند یکی از دلایل کاهش قیمت‌ها مهار قیمت‌گذاری‌های غیر واقعی در این سایت‌ها بود و قرار است با شرط و شروطی قیمت به آگهی‌ها برگردد.

یکی از شرط‌ها، احراز هویت فرد آگهی دهنده و احراز مالکیت است. البته مدیران پلت‌فرم‌ها وجود آگهی‌های غیرواقعی را رد نمی‌کنند اما می‌گویند درخواست‌ها را از چند فیلتر عبور می‌دهند تا این آگهی‌های غیر واقعی به حداقل برسد.

گویا از این پس قرار است فرد آگهی دهنده مدارک مالکیت ملک و واحد را ارایه دهند که باید با مدارک هویتی فرد مطابقت داشته باشد.        

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا