بین الملل

موافقت بوئینگ با پرداخت ۲.۵ میلیارد دلار جریمه برای کلاهبرداری

بوئینگ توافق کرد که ۲.۵ میلیارد دلار جهت خاتمه دادن به پرونده اتهامات کلاهبرداری که از سوی وزارت دادگستری آمریکا برای دو سقوط مرگبار هواپیمای ۷۳۷ مکس به این شرکت وارد شده بود، بپردازد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، هواپیماسازی بوئینگ توافق کرد که ۲.۵ میلیارد دلار جهت خاتمه دادن به پرونده اتهامات کلاهبرداری که از سوی وزارت دادگستری آمریکا برای دو سقوط مرگبار هواپیمای ۷۳۷ مکس به این شرکت وارد شده بود، بپردازد. این مقدار بخشی جزئی از درآمد این شرکت به حساب می‌آید.

معاون دادستان، دیوید برنس، در بیانیه‌ای گفت: سقوط دلخراش پرواز ۶۱۰ لایون ایر و پرواز ۳۰۲ هواپیمایی اتیوپی اعمال خلاف و کلاهبرداری کارکنان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان هواپیما در جهان را آشکار کرد. کارکنان بوئینگ سود شخصی را به درستکاری ترجیح داده‌اند و اطلاعات مهمی را از اداره هوانوردی فدرال مخفی کرده‌اند.

وزارت دادگستری اعلام کرد بوئینگ باید ۲۴۳.۶ میلیون دلار به عنوان جریمه اعمال خلاف خود پرداخت کند، ۱.۷۷ میلیارد دلار به عنوان غرامت به خریداران هواپیمای ۷۳۷ مکس بپردازد و ۵۰۰ میلیون دلار هم به صندوق بازماندگان این دو حادثه اعطا کند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا