انرژی

به دنیا این پیام را می‌دهیم که انرژی هسته‌ای در ایران بومی شده است

ایسنا/بوشهر معاون سیاسی استاندار بوشهر گفت: اوج علم و فناوری در حوزه هسته‌ای است که استکبار و دشمنان نمی‌خواهند فرزندان و جوانان ملت ایران در این سطح به علم و دانش دست پیدا کنند و امروز ما به دنیا این پیام را می دهیم که انرژی هسته ای در کشور بومی شده است.

محمدتقی ایرانی در نشست با مسئولان نیروگاه هسته‌ای بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و سردار سلیمانی به ویژه شهدای هسته‌ای با اشاره به اینکه دانشمندان انرژی هسته‌ای ایران اسلامی و نیروگاه اتمی بوشهر پرچم علم و فناوری را به اهتزاز درآورده اند، اظهار کرد: امروز علم و فناوری هسته‌ای نماد اقتدار کشور ماست و کسانی که در این عرصه تلاش و جهاد علمی می‌کنند و زمینه توسعه این صنعت را فراهم می‌آورند برای ملت ایران و جامعه اسلامی افتخارآفرین هستند.

وی افتخارآفرینان صنعت هسته‌ای ایران را پیشانی پیشرفت و توسعه علمی ایران دانست و بیان کرد: از جان‌فشانی، ایثارگری‌ها و خدمات فناوران هسته‌ای ایران و نیروگاه اتمی بوشهر قدردانی می‌شود که با تلاش شبانه‌روز اقتدار ایران اسلامی را افزون‌تر کردند.

همچنین بخوانید

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه فعالیت شما برای به چرخش درآوردن تولید علم در ایران است، گفت: اوج علم و فناوری در حوزه هسته‌ای است که استکبار و دشمنان نمی‌خواهند فرزندان و جوانان ملت ایران در این سطح به علم و دانش دست پیدا کنند و امروز ما به دنیا این پیام را می دهیم که انرژی هسته ای در کشور بومی شده و به فرمایش مقام معظم رهبری نگاه ما به قدرت انرژی بیست هزار مگاوات در منطقه غرب آسیاست.

ایرانی با اشاره به حساسیت ایجاد شده از سوی دشمنان در عرصه علم و فناوری هسته‌ای تصریح کرد: با توجه به تحریم‌های ظالمانه و ایجاد حساسیت‌هایی که در استفاده از فناوری علمی و صلح آمیز هسته‌ای از سوی دشمنان به ویژه استکبار جهانی ایجاد شده، امروز به عنوان یک شهروند از مجموعه‌ای دیدن می‌کنم که توان تولید انرژی دارد و ان‌شالله در فازهای بعدی، در حوزه انرژی پاک هسته‌ای خودکفا خواهیم بود.

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به توان علمی دانشمندان و جوانان ایران اسلامی در عرصه علم و فناوری بیان کرد: در رسیدن به قله‌های رفیع علم و فناوری هسته‌ای، هزینه‌های زیادی پرداخته شده که آخرین آن شهادت دانشمند هسته‌ای محسن فخری‌زاده است که جای این شهید را، جوانان و دانشمندان بی‌شماری پر کرده‌اند.

وی با اشاره به افزایش توانایی علمی جوانان و دانشمندان ایرانی در حوزه انرژی هسته‌ای خاطرنشان کرد: در این عرصه کارهای مهم و با عظمتی انجام شده که نشان از دستیابی جوانان ایرانی به قله‌های رفیع علم و فناوری است.

این مسئول نیروگاه هسته‌ای بوشهر را نماد اقتدار علمی و فناوری ایران اسلامی دانست و گفت: این مجموعه در دنیا نشان از توانمندی دانشمندان ایرانی در عرصه انرژی هسته‌ای دارد، در حالی که چشم‌انداز خوبی برای توسعه علم و فناوری به ویژه در عرصه انرژی هسته‌ای تدوین شده است.

محمدتقی ایرانی با قدردانی از تلاش مسئولان و کارکنان نیروگاه اتمی بوشهر افزود: همانگونه که در حوزه‌های تسلیحات نظامی و موشکی به اقتدار عظیمی دست یافته‌ایم و مانع از زورگویی غرب، ظالمان و استکبار جهانی به ایران و منطقه شده‌ایم، این مهم با علم و فناوری هسته‌ای تکمیل شده است.

وی دانشمندان و کارکنان حوزه علم و فناوری هسته‌ای را مایه افتخار همه ملت دانست و تصریح کرد: امروز دشمنان نمی‌توانند این توسعه و پیشرفت را ببینند و این صنعت پیچیده خاری بر چشم کسانی است که عزت ملت ایران را نشانه گرفته‌اند.

معاون سیاسی استاندار بوشهر، یکی از مولفه‌های مهم استان بوشهر را امنیت پایدار آن دانست و تاکید کرد: ظرفیت‌های مهم و استراتژیک استان بوشهر در ابعاد گوناگون مایه اقتدار و افتخار ایران اسلامی است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا