بورس

تقاضای تکنیکالی در فلزات اساسی و معدنی‌ها/ بازگشت نا‌ امیدکننده ناجی نارنجی پوش خودرویی‌ها

بورس تهران امروز همزمان با بازگشت دوباره برخی نماد های معاملاتی متوقف و در راس آنها سایپا شاهد تقویت تقاضا در برابر عرضه سهام بویژه در گروه فلزات اساسی و معدنی هابا رهبری گروه سرب و روی بود.

همچنین بخوانید

به گزارش خبرنگار بورس پایگاه خبری آرمان اقتصادی؛ با پایان معاملات روز دوشنبه ۱۳ دی ماه ۹۵ ؛ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با افزایش ۷۲ واحدی نمایشگر عدد ۷۸ هزار و ۹۶۸ واحد بود.

شاخص کل هم وزن اما با کاهش ۱۹ واحدی به عدد ۱۵ هزار و ۵۳۲ واحد دست یافت. شاخص قیمت وزنی ارزشی نیز با افزایش ۲۵  واحدی به عدد ۲۷ هزار و ۷۸۴ واحد رسید و شاخص قیمت هم وزن با  15  واحد کاهش، عدد ۱۲ هزار و ۳۵۵ واحد را تجربه کرد.

امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با کاهش ۱۵۷ واحدی به رقم ۸۶ هزار و ۷۹۳ واحد دست یافت. شاخص بازار اول نیز با ۵۳ واحد کاهش در حالی عدد ۵۵ هزار و ۹۸۳ واحد را تجربه کرد که شاخص بازار دوم با افزایش ۷۴۹ واحدی به رقم ۱۶۸ هزار و ۴۵۶ واحد رسید.

شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز امروز بدون تغییر محسوسی روی رقم ۸۵۲ واحد متوقف شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی ؛ تالار شیشه ای امروز نیز با حمایت ناچیز برخی حقوقی ها و معاملات درون گروهی در حالی تقویت حجم و ارزش معاملات روزانه را به نظاره نشست که افزایش تقاضا از سوی تحلیلگران تکنیکالیست باعث رنج شدن قیمت ها در گروه فلزات اساسی و معدنی ها به رهبری گروه سرب و روی شد.

از سویی دیگر بازگشت نا امید کننده سایپا به بازار سهام با کاهش ۱۵ درصدی قیمت بازگشایی در حالی گروه خودرویی ها را متاثر از خود کرد که با وجود حجم بالای عرضه سهام از سوی معامله گران خسته اما با حمیات معامله گران اغلب حقیقی در روندی متعادل معاملات این سهم مدیریت شد.

در گروه خودوریی ها همچنان میل حقوقی ها برای عرضه سهام و بازار گردانی با هدف شناسایی سود حاکم است.

از نکات قابل توجه در بازار امروز افزایش تقاضا در نماد مخابرات با انتشار خبرهایی مبنی بر منتفی شدن فسخ قرارداد واگذاری مخابرات به توسعه اعتماد مبین بود . بر اساس اطلاعیه سازمان خصوصی سازی با پا در میانی ریاست جمهوری مهلتی ۱۵ روزه به مالک مخابرات داده شده تا حداکثر تا بیستم دی ماه بدهی خود با خصوصی سازی را تسویه کند.

امروز در گروه بیمه ها نیز تک سهم های این گروه مورد توجه معامله گران حرفه ای بود. در این بین مدیر عامل بیمه ملت  از احتمال تعدیل مثبت دوباره برای سود خود خبر داده است.

بر اساس این گزارش امروز در بازار سهام در حالی خبرهایی مبنی بر تصویب آیینامه نصب صندوق های فروشگاهی در کمیسیون اقتصادی دولت طی ۵ روز اخیر شنیده شده که پرونده تخلفات ناشر کنتور سازی برای صدور کیفر خواست در روز های آینده به دادگاه ارسال خواهد شد.

در گروه فلزات اساسی اما امروز ذوب آهن اصفهان همچنان در محدوده صفر تابلو در جا زد در حالیکه برخی خبرها حاکی از عدم موافقت سازمان بورس با درخواست افزایش سرمایه این شرکت به دلیل عدم خروج از اصل ۱۴۱ قانون تجارت دارد .

 در میان شرکت های دانش بنیان نیز امروز خبر الزام شرکت ها و سازمان های دولتی مبنی بر عقد قرارداد با شرکت های دانش بنیان مورد توجه سهامداران "اپرداز" و "آپ" بود.

همچنین در گروه کانی های غیر فلزی سهم شیشه و گاز با توجه به روند عملیاتی پیش رو دوباره مورد توجه معامله گران بویژه حقیقی قرارگرفته است. هدف قیمتی این سهم از نظر الگوهای تکنیکالی در قدم اول ۵۸۰ تومان پیش بینی می شود.

در گروه پتروشیمی ها نیز انتظار برای تحقق تعدیل های مثبت با اهمیت بویژه در گروه اوره سازها از جمله "شیراز" همچنان به افزایش تقاضا برای این سهم انجامیده و این در حالی است که انتظار برای تعدیل مثبت سود در زیر مجموعه های هلدینگ خلیج فارس بویژه شرکت های خوراک مایع افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی امروز بازار سهام بازاری متعادل و توام با حمایت نسبی حقوقی ها همزمان با اقبال خریداران سهام بر اساس تحلیل های تکنیکال بویژه در گروه فلزات اساسی و معدنی ها بود که در این بین بازگشت سایپا به بازار نتوانست انتظارها برای سهامداران خسته این گروه را محقق کند. بازاری که این روزها آینده ای مبهم را در مقابل چشمان خود به نظاره نشسته است.


منبع:اقتصادآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا