اقتصاد کلان

بازدید اعضای کمیسیون اقتصادی از سازمان بورس/ طرح سوال از وزرای دفاع و نیرو در کمیسیون

یک عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از بازدید اعضای این کمیسیون از سازمان بورس خبر داد.

سید غنی نظری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به حضور وزرای دفاع و نیرو در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس جهت پاسخگویی به سوالات نمایندگان گفت: سوال آقای مصطفی میرسلیم از وزیر دفاع درخصوص علت عدم اجرای صحیح «طرح ملی موتور دیزل» بود چراکه به اعتقاد وی به دلیل عدم داخلی سازی، خسارت بسیاری به کشور وارد شده است که آقای حاتمی توضیح داد شرکت‌هایی که وظیفه انجام این مهم را دارند مستقیما زیر نظر وزارت دفاع نیستند هرچند اقداماتی در جهت اجرایی صحیح این طرح انجام شده است.

وی افزود: پس از بحث بسیار، میرسلیم از پاسخ‌های وزیر قانع نشد لذا مقرر شد جلسه دیگری برگزار شود و اگر در آن جلسه نیز سوال‌کننده قانع نشود طبق آیین‌نامه سوال به صحن علنی ارسال خواهد شد.

نظری یادآور شد: همچنین روح الله نجابت نماینده شیراز از وزیر نیرو درخصوص «قطعی مکرر برق واحدهای صنعتی و کشاورزی که خلاف ماده ۲۵ قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار است» سوال کرد که مقرر شد ظرف یک ماه اقدامات لازم در این خصوص صورت بگیرد و پس از آن درباره این سوال تصمیم‌گیری خواهد شد.

به گفته این عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی همچنین امروز نمایندگان کمیسیون اقتصادی به منظور پیگیری وضعیت بازار بورس و تقویت این بازار از سازمان بورس اوراق بهادار بازدید کردند.

محسن علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی نیز در گفت‌وگو با ایسنا درباره بازدید اعضای این کمیسیون از سازمان بورس گفت: در این نشست که با هدف ارائه راهکار مناسب برای بهبود و حل مشکلات بازار بورس تشکیل شد، مقرر شد از حضور این مسئولان در کمیته تخصصی بازار سرمایه که ذیل کمیسیون اقتصادی تشکیل می شود بهره برده و مسائل را دنبال کنیم تا در نهایت نقطه نظرات مثبت برای بهبود بازار به شورای عالی بورس ارائه شود.

وی افزود: پیشنهادات مطرح شده برای حل بحران بورس در راستای تهیه گزارش نظارتی ماده ۴۵ کمیسیون اقتصادی است که در حال تدوین در این کمیسیون است، ما تلاش داریم تا حداکثر کمک را به وضعیت بازار سرمایه داشته باشیم.

نماینده مردم سپیدان در مجلس ادامه داد: همچنین مقرر شد سازمان بورس اوراق بهادار با همکاری از طریق انعقاد قرارداد با سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، بحث فرهنگ سازی و آموزش حوزه بورس را دنبال کند.

علیزاده در پایان گفت: کمیسیون اقتصادی در این جلسه تمام نقطه نظرات، به خصوص گلایه مردم عزیز در حوزه بورس را منعکس کرد و مقرر شد مسئولان بازار سرمایه نیز با اهتمام بیشتری موارد را دنبال کنند تا در نهایت خطاها به حداقل رسیده و مردم کمتر دچار خسارت شوند و زمینه تقویت بازار فراهم شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا