ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

شکایت پارلر از قطع خدمات وب آمازون

شبکه اجتماعی پارلر (Parler) از شرکت آمازون به دلیل قطع خدمات وب برای این سایت در پی آشوبهای هفته گذشته در کنگره آمریکا شکایت کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، این سایت که خود را یک میکرووبلاگ رقیب توییتر می خواند، اوایل صبح روز دوشنبه توسط واحد خدمات ابری آمازون قطع شد. پیش از آن گوگل و اپل اپلیکیشن پارلر را از فروشگاههای برنامه خود حذف کرده بودند.

شرکت پارلر شکایت ضدانحصارطلبی در دادگاه فدرال در سیاتل تنظیم کرد تا حکمی برای وادار کردن آمازون برای حفظ حساب این شرکت دریافت کند. این شرکت اعلام کرد آمازون ملزم بوده ۳۰ روز پیش از خاتمه خدماتش اطلاع دهد.

همچنین بخوانید

پارلر اعلام کرد قطع این سایت مثل قطع دستگاههای حمایتی بیمار در بیمارستان است و کسب و کار پارلر را در شرایطی که می رفت تا اوج بگیرد نابود خواهد کرد.

خدمات وب آمازون (AWS) بزرگترین فراهم کننده رایانش ابری بوده و خدمات نرم افزار درخواستی آن، ستون فقرات بسیاری از خدمات اینترنتی محبوب شناخته می شود.

آمازون اعلام کرده نمی تواند به مشتری خدمات دهد که قادر نیست محتوای ترویج خشونت را شناسایی و حذف کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، کارمندان آمازون از این غول اینترنتی درخواست کرده بودند از خدمات دهی به پارلر تا زمانی که محتواهای تشویق کننده خشونت را حذف نکرده است، خودداری کند و در نهایت آمازون این سرویس را قطع کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا