انرژی

سازمان محیط زیست: گوگرد سوخت برخی نیروگاه‌های کشور بسیار بیشتر از حد استاندارد است

مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بر اساس آخرین پایش‌ها، گوگرد سوخت برخی نیروگاه‌های کشور بسیار بیشتر از حد استاندارد است و حدود ۴۰۰ تا ۸۰۰۰ppm است.

هلنا کعبی در گفت و گو با ایسنا ضمن اشاره به اینکه سازمان حفاظت محیط زیست با همکاری دفاتر استانی به‌صورت دوره‌ای سوخت نیروگاه‌ها در استان‌های مختلف کشور را پایش می‌کند، اظهار کرد: براساس آخرین گزارش‌های هفتگی – که داده‌های آن براساس محاسبات انجام شده تا روزهای ابتدایی هفته جاری است – گوگرد سوخت نیروگاه‌هایی که از گازوییل استفاده می‌کنند در برخی مناطق کشور بسیار بیشتر از حد استاندارد است. گوگرد سوخت نیروگاه‌هایی که از گازوییل استفاده می‌کنند در برخی مناطق کشور بسیار بیشتر از حد استاندارد است.

وی ادامه داد: برای مثال گوگرد سوخت برخی از نیروگاه‌های کشور بین ۴۰۰ تا ۸۰۰۰ppm گزارش شده این درحالیست که استاندارد گوگرد در سوخت گازوییل ۵۰ppm است.

همچنین بخوانید

مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه تصریح کرد: طبق آخرین گزارش پایش در نیروگاه‌های استان‌هایی مانند خوزستان، فارس، یزد و… از سوختی استفاده می‌شود که گوگرد بسیار بالایی دارد.

به گفته کعبی نتایج این پایش‌ها در اختیار مرکز ملی هوا و تغییراقلیم سازمان حفاظت محیط زیست قرار می‌گیرد تا موضوع را از وزارتخانه‌های مربوط پیگیری کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا