اقتصاد کلان

جزئیات سرمایه گذاری و اشتغالزایی در ۶٠ طرح اجرایی در مناطق آزاد و ویژه

۶۰ پروژه سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با حضور رییس جمهور به بهره برداری رسید.

به گزارش آرمان اقتصادی، امروز همزمان با ٢۵ دی ماه با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور در مناطق آزاد قشم و انزلی و مناطق ویژه اقتصادی انرژی پارس، سهلان، کاوه و سلفچگان با سرمایه گذاری بیش از ٣١٠٠ میلیارد تومان و ۲۰۰ میلیون یورو  افتتاح شد.

برآوردها نشان می دهد که با اجرای این طرح ها برای حدود ۳۲۲۳نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

همچنین بخوانید

ایجاد ٢٢۴٠ شغل در منطقه آزاد قشم

جزئیات طرح های اجرایی در منطقه آزاد قشم نشان می دهد که  بهره برداری از پالایشگاه نفت خام فوق سنگین و ۲۷ طرح اقتصادی و زیربنایی دیگر با سرمایه گذاری ۱۶۰ میلیارد تومانی از منابع داخلی سازمان منطقه و سرمایه گذاری بیش از ۱۶۰۰ میلیارد تومان به همراه ۲۴۰ میلیون دلار بخش خصوصی در دستور کار قرار دارد.

طرح های منطقه آزاد قشم به ایجاد حدود ۲۲۴۰ نفر اشتغال منتهی می شود.

سرمایه گذاری ٨١٨ میلیارد تومانی در منطقه آزاد انزلی

اما در منطقه آزاد انزلی از طریق بهره برداری از چهار پروژه ساخت اسکله شماره ۱۳ مجتمع بندری کاسپین به همراه زیرساختهای پسکرانه و ۱۴ طرح صنعتی و تجاری، با سرمایه گذاری ۸۱۸ میلیارد تومانی، برای حدود ۴۷۰ نفر اشتغالزایی خواهد شد.

سرمایه گذاری ۵ میلیون یورویی بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس

در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با  سرمایه گذاری پنج میلیون یورو و ۳۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی داخلی پروژه پترو دوار کیش و دو طرح صنعتی و خدماتی با اشتغالزایی ۱۳۳ افتتاح شده است.

وضعیت طرح ها در منطقه ویژه اقتصادی کاوه

در منطقه ویژه اقتصادی کاوه نیز
سه طرح زیرساخت لجستیکی و صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی کاوه با سرمایه گذاری ۳۸۰ میلیارد تومانی افتتاح شد که برای ۲۰۰ نفر اشتغالزایی می شود.

ایجاد ١٣٠ شغل در منطقه ویژه اقتصادی سهلان

در ادامه بهره برداری از پروژه های سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، چهار طرح صنعتی و تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی سهلان با سرمایه گذاری ۶۲ میلیارد تومان و ۵.۵ میلیون یورو در دستور کار قرار گرفت.

با این پروژه در مجموع برای بیش از ۱۳۰ نفر شغل در منطقه ایجاد خواهد شد.
 
از منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان چه خبر؟

همچنین در منطقه ویژه سلفچگان نبا سرمایه گذاری ۲۲ میلیارد تومانی و ۲.۵ میلیون یورویی بخش خصوصی، ۳ پروژه تولیدی و صنعتی آماده بهره برداری می باشد که برای بیش از ۵۰ نفر اشتغالزایی به همراه دارد.

گفتنی است که پیش از این و در شهریورماه، مجموعه ای از پروژها در مناطق آزاد و  ویژه افتتاح شده بود که ۵۸ طرح بزرگ سرمایه گذاری با ارزش سرمایه گذاری۴۸۰۰ میلیارد تومان و ۴۳۸ میلیون یورو با اشتغالزایی ۴۴۰۰ نفر به بهره برداری رسیده بود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا