بین الملل

اقتصاددان آمریکایی: چه بخواهیم چه نخواهیم آمریکا دیگر اقتصاد جهان را در کنترل خود ندارد

یک اقتصاددان معروف آمریکایی از فروپاشی اقتصادی و سیاسی این کشور خبر داد و تأکید کرد که چین به جای آمریکا اقتصاد جهان را در کنترل خود خواهد داشت.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، در حالی که کمتر از یک هفته به مراسم تحلیف جو بایدن باقی مانده است، پایتخت آمریکا با اقداماتی از جمله اعزام ۱۵۰۰۰ نفر از نیروهای گارد ملی و مسدود کردن راه ها و خیابان ها برای برگزاری این مراسم آماده می شود.

آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

مجری برنامه بوم باست Boom Bust  شبکه راشاتوی به این مسئله پرداخت و از پروفسور ریچارد ولف، اقتصاددان آمریکایی درباره آینده دلار، بازارهای جهانی و سیستم سیاسی آمریکا سوال کرد.

این اقتصاددان گفت: هیچ شکی در ذهن من وجود ندارد که اکنون همه دنیا به ایالات متحده نگاه می کنند و علائم زیادی از انحطاط و فروپاشی را می بینند. البته این فرآیند طولانی است.

وی گفت: چه علت این شکست های بزرگ آماده شدن برای مهار کرونا باشد یا خیر، ما چهار درصد از جمعیت جهان هستیم و ۲۰ درصد از مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا را داریم. این اصلاً خوشایند نیست.

این کارشناس اضافه کرد که ایالات متحده در حال حاضر با ۲۵ میلیون بیکار، شورش هایی که در پایتخت جریان دارد و شکست سیستم سیاسی خود در رکود شدیدی به سر می برد و انتظار می رود که این مسائل در ارزش ارز این کشور و الگوهای سرمایه گذاری تاثیر گذار باشد.

وی افزود: اکنون این احساس وجود دارد که اگرچه قبلاً ایالات متحده به عنوان یک کشور سرمایه داری برتر مطرح بود و جهان را در کف دستان خود داشت و مرکز جهان آزاد محسوب می شد… در حال حاضر این عبارات دیگر کاربرد ندارند، ما دیگر قدرت اقتصادی در حال رشد در جهان نیستیم.

این اقتصاد دان در ادامه تأکید کرد: در حال حاضر چین جای آمریکا را گرفته است، شاید از آن خوشتان نیاید اما این واقعیت است.

انتهای پیام/

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا