بین الملل

خط لوله گاز جدید روسیه به اروپا با دریافت مجوز از آلمان به زودی تکمیل می‌شود

مجری خط لوله انتقال گاز طبیعی روسیه به اروپا یعنی شرکت نورد استریم ۲ اجازه ادامه کار در دریای بالتیک را کسب کرده و ممکن است یکی از دو شاخه مسیر این خط لوله را در نیمه اول سال جاری میلادی به پایان برساند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، مجری خط لوله انتقال گاز طبیعی روسیه به اروپا یعنی شرکت نورد استریم ۲  Nord Stream 2 AG ، اجازه ادامه کار در دریای بالتیک را کسب کرده و ممکن است یکی از دو شاخه مسیر این خط لوله را در نیمه اول سال جاری میلادی به پایان برساند.

آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

آژانس دریایی و هیدروگرافی فدرال آلمان (BSH) روز جمعه اعلام کرد که کار بر روی خط لوله Nord Stream 2 در منطقه انحصاری اقتصادی این کشور ادامه دارد.

همانطور که مجری این طرح درخواست کرده بود، این آژانس مهلت قبلی را افزایش داد و اعلام کرد که ساخت کیلومترهای باقی مانده از مسیر گازی روسیه به اروپا تا پایان ماه مه تمدید می شود.

این اقدام آلمان در حالی صورت گرفت که پیش از این مجوز این پروژه از سوی مقامات دانمارک صادر شده بود. این هفته، آژانس انرژی دانمارک (DEA) اعلام کرد که برنامه جدیدی را از مجریNord Stream 2  دریافت کرده است که نشان می دهد کار روی این طرح می تواند از جمعه، ۱۵ ژانویه، آغاز شود.

همین بازه زمانی برای از سرگیری لوله گذاری پیشتر در گزارش بلومبرگ که به برنامه این شرکت اشاره کرده، ذکر شده بود. این سند نشان می دهد که یک بخش از این خط لوله دو رشته ای می تواند تا اوایل ماه ژوئن به پایان برسد.

شنیده ها حاکی از آن است که شناور فورتونا با پرچم روسیه تا پایان ماه مه کار خود را در آب های دانمارک جایی که حدود ۱۲۰ کیلومتر هنوز ناتمام است، به اتمام خواهد رساند. سپس حدود ۳۰ کیلومتر در آبهای آلمان لوله گذاری خواهد کرد.

این پروژه گاز ۱۱ میلیارد دلاری در دریای بالتیک که توسط روسیه ایجاد شده و از سوی شرکای اروپایی آن حمایت می شود، مورد مخالفت و تحریم های شدید ایالات متحده که منافع خاص خود را در بازار سودآور انرژی اروپا می بیند، قرار گرفته است.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا