خودروصنعت، معدن، تجارت

رشد ۶.۶ درصدی فروش خودروهای سواری در چین

انجمن تولید کنندگان خودروهای سواری چین اعلام کرد که فروش این خودروها در دسامبر سال ۲۰۲۰ به لطف بهبود مداوم وضعیت بازار این کشور به روند صعودی خود ادامه داد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از شینهوا، انجمن تولید کنندگان خودروهای سواری چین اعلام کرد که فروش این خودروها در دسامبر سال ۲۰۲۰ به لطف بهبود مداوم وضعیت بازار این کشور به روند صعودی خود ادامه داد.

آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

این انجمن در جدیدترین گزارش ماهانه خود اعلام کرد که فروش خرده فروشی وسایل نقلیه مسافری، از جمله خودروهای سدان، شاسی بلند، مینی ون و وسایل نقلیه چند منظوره با افزایش ۶.۶ درصدی نسبت به سال گذشته به ۲.۲۹ میلیون دستگاه رسیده است.

طبق اعلام این انجمن، در سال ۲۰۲۰، فروش خرده فروشی وسایل نقلیه مسافری به ۱۹.۲۹ میلیون دستگاه رسیده است که نسبت به سال قبل از آن ۶.۸ درصد کاهش نشان می دهد.

با این وجود، این کاهش در مقایسه با ۱۱ ماه اول سال ۲۰۲۰، ۱.۵ درصد کمتر است و این امر روند بهبود مداوم صنعت خودروسازی در چین را نشان می دهد.

بر اساس این گزارش، حجم فروش عمده وسایل نقلیه مسافربری با سوخت انرژی های جدید نیز با ۱۲ درصد رشد سالانه به ۱.۱۷ میلیون دستگاه در سال گذشته رسیده است.

این گزارش حاکی است که فقط در ماه دسامبر این رقم ۵۳.۶ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته و به ۲۱۰ هزار دستگاه رسیده است.

به گفته این انجمن، با توجه به تقاضای زیاد برای خودروهای مسافربری، بازیابی اعتماد مصرف کننده و قدرت خرید در چین و بهبود تدریجی تقاضا در بازارهای خارج از این کشور، انتظار می رود در این ماه چین شاهد رشد شدید فروش خودروهای سواری باشد.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا