تعاون و اشتغال

۵۱۷ هزار شغل در روستاها حذف شد

از مجموع بیش از ۲.۴ میلیونی بیکاران حدود ۲۰ درصد به روستاها اختصاص دارد و بالغ بر ۵۱۷ هزار نفر از شاغلان این بخش کم شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، گزارش های رسمی از وضعیت بیکاری  از این حکایت داشت که در پاییز سال جاری بالغ بر دو میلیون و ۴۳۰ هزار نفر از جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر بیکار بوده اند.

۴۶۵ هزار بیکار در روستاها

همچنین بخوانید

این در حالی است که بررسی وضعیت بیکاری در شهرها و روستاها نشان می دهد که حدود ۴۶۵ هزار نفر از مجموع بیکاران در روستاها هستند. جمعیت بیکار در روستاها از ۴۹۴ هزار و ۲۷۷ نفر در پاییز سال گذشته به ۴۶۵ هزار نفر در سال جاری کاهش یافته که ۲۹ هزار نفر کمتر شده است.

 حدود یک میلیون و ۹۷۰ هزار نفر از بیکاران نیز به شهرها اختصاص دارند که البته تعداد آن ها در مقایسه با پاییز پارسال بیش از ۴۲۷ هزار و ۸۴۴ نفر کمتر شده است.

اوضاع اشتغال در روزتاها و شهرها

در مورد جمعیت شاغلان نیز گزارش اخیر مرکز آمار نشان داد که در حال حاضر بیش از ۲۳ میلیون و ۴۳۱ هزار نفر شاغل هستند که بررسی جزئیات حاکی از آن است که در روستاها حدود پنج میلیون و ۹۹۵ هزار شاغل قرار دارند که البته از تعداد آن ها نیز نسبت به پاییز ۱۳۹۸ حدود ۵۱۷ هزار نفر کاسته شده است.

همچنین سهم شهرها از بین شاغلان ۱۷ میلیون ۴۱۷ هزار نفر است، بر این اساس از جمعیت شاغل شهرها در پاییز امسال حدود ۵۱۵ هزار نفر کمتر شده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا